Hoe krijg ik carobe vloeibaar?

Carobe is nep-chocola. Als ik het au bain-marie verwarm, smelt het wel, maar het blijft zo dik dat ik het niet in een vormpje kan gieten. Hoe kan ik het dunner krijgen? Het moet na afkoelen wel weer net zo hard worden als voor het verwarmen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Amadea
12 jaar geleden
Je kunt beter carobepoeder gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je dat smelten dan? Je kunt cacaopoeder toch ook niet smelten zoals je chocola kunt smelten?

Het beste antwoord

Misschien lukt het met wat slagroom of roer er wat boter doorheen en roer de gesmolten boter er goed doorheen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Door er boter of room door te roeren en mee te verwarmen, wordt het vanzelf na afkoeling weer harder.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoe heter je iets maakt, hoe vloeibaarder het word tot het uiteindelijk verdampt. Dus langer op het vuur laten staan. Zorg er wel voor dat tijdens het koken er niets aan de pan vast kookt. Blijven roeren dus ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In z'n algemeenheid is dat waar, maar om het niet aan te laten branden moet je het au bain-marie verwarmen (schaal in een pan kokend water laten hangen). Het zal dus nooit heter worden dan 100 graden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al geprobeert om datgeen wat je in de ou bain-marie hebt verwarmt, over te gieten in een (voorverwarmde) pan? Voor de zekerheid kun je de binnenkant van die pan, voor of na het opwarmen ervan, insmeren met een dun laagje boter. Misschien is het een idee om het verder met een staafmixer te roeren, want roeren is het belangrijkste bij het niet vast kooken aan de pan.
Je kunt er suikerwater door heen roeren na het smelten.