Hoe eieren koken voor gevulde eieren?

Als ik eieren kook voor gevulde eieren zit de dooier niet in het midden en bij het maken van gevulde eieren is het wit op sommige plaatsen erg dun. Het lijkt erop dat bij het koken de dooier naar onderen zakt. Zijn er trucs om de dooier in het midden te houden bij het koken of moet ik er mee leren leven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Het beste antwoord

Al voor je de eieren koopt moet je ze zo nu en dan omdraaien.
Of een dag voor t koken zet je ze andersom, doosje op zijn kop.
De dooier zakt door het staan, niet door het koken. Succes, hoop dat t nu beter gaat.

Toegevoegd na 1 uur:
Haha, natuurlijk voor je ze kookkkkt.
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dag van te voren al de eieren omdraaien, en een dag later kopen, simpel toch :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@kas24: "Al voor je de eieren koopt moet je ze zo nu en dan omdraaien." De typo zit in de eerste zin, niet in de tweede ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geprobeerd net en het werkt

Andere antwoorden (2)

jazeker ! gooi een theelepel zout in het water en je zult zien dat de dooier beter in het midden zit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Door zout in het water beweegt de dooier naar het midden? Nog nooit van gehoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het zout lekken de eieren niet uit als je ze kapot kookt. Op de dooier heeft het geen effect.
However, als je eieren kookt wil je niet dat ze gaan lekken, zeker niet als je ze daarna wilt vullen dus een kwak zout erin is okee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat Martine zegt is helemaal juist.
Koop echt verse eieren, dan zit de dooier van nature in het midden.
Zijn de eieren wat ouder, draai ze ongeveer een uur voor het koken een keer om in de verpakking zodat ze eigenlijk op hun kop staan en kook ze dan pas.
De eieren wel ruim van te voren uit de koeling nemen.