Hoeveel zandkoekjes kun je maken met het blue band recept?

In het blue band kookboek staat: 175 g blue band, 75 g witte basterdsuiker, 1 zakje vanillesuiker en 250 g bloem. Weet iemand hoeveel je er ongeveer mee kunt maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Het beste antwoord

Samen heb je dan 175 gram plus 75 gram plus 250 gram is 475 gram deeg. Het hangt er vanaf hoe groot en zwaar de koekjes zijn die je wil bakken. Als ieder koekje 10 gram weegt, dan zal je er dus 47 koekjes van kunnen bakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tel de ingrediënten bij elkaar op ; dit is genoeg voor ruim een pond koekjes, want heel veel vocht bakt er niet meer uit. Hoeveel dat er precies zijn hangt natuurlijk van de grootte en de dikte van je koekjes af - je kunt er zelfs een appeltaart mee maken - maar in principe is dat ongeveer een normale trommel vol.