Hoe maak je snel noedels klaar?

Mijn kinderen eten graag Aiki-noedels. Ik ben op zoek naar een recept dat even snel & makkelijk is.

Toegevoegd na 25 minuten:
geen instantnoedels of winkels, wel een recept dat een even lekker resultaat oplevert graag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
13.2K

Antwoorden (5)

Als je gewone noedels van de vomar o alberhein koopt moet je er gewoon warm water bijdoen en de kruide er doorheen doen en een beetje roeren met een vork.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de supermarkt kun je ook Chinese noodles kopen. Zit in een plastic verpakking en is verdeeld in porties. (1 portie per persoon is meestal voldoende.)
Het is echt heel makkelijk te bereiden: eerst water koken, pan van het vuur, noodles erin, beetje roeren, klaar. Dan naar smaak bijvoorbeeld groenten en vlees, kruiden oid erbij.
Kon niet een plaatje van de precieze verpakking vinden, maar zoiets als onderstaande is het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je snel en makkelijk vindt, is lastig te bepalen maar ik zou het volgende doen:

noedels koken volgens de instructie op de verpakking
ui en knoflook aanfruiten
beetje gember, koriander, kerrie (allemaal uit een potje) erbij en kort meebakken
kipfiletblokjes meebakken
groenten erbij (peen in kleine blokjes, prei in dunne ringetjes)
flinke lepel pindakaas erbij (dat is DE truc!)
scheut zoete sojasaus erbij
beetje peper en zout
de gekookte noedels erbij

Verse gember is natuurlijk lekkerder, maar het moest snel.

Ik zou dit recept binnen 15 minuten op tafel hebben, terwijl de noedels koken bak je de rest. En dit is echt lekkerder dan die troep waar je kokend water op moet gooien. Dat zit vol met zout en gehard vet (en dat is echt vreselijk slecht).
paulus811
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Ziet er lekker uit dit recept,ga ik beslidt eens proberen!+
flyingcrow
12 jaar geleden
beslidt moet natuurlijk beslist zijn!
Wij bakken altijd kipstukjes en groentenmix in de wok. Ondertussen de noodles koken, de woknoodles van conimex bestaan uit 4 porties dus ideaal afmeten. Als die gekookt zijn ze bij de kip en groenten gooien en even meewokken. En daarna een sausje naar keuze toevoegen. Wij hebben altijd sojasaus, maar je kan ook zoetzure of nog andere soorten kiezen.

Heel makkelijk en overheerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vindt in elke supermarkt bij het Conimexschap pakjes gewone eiermie of tarwemie. Dit zijn dezelfde noodles als de Aiki's. Je zet eerst water op in een pan en zodra het kookt, doe je de noodles erin. Meestal moet het vuur dan uit en laat je ze 2-4 min. weken of ze moeten enkele min. koken en dan meteen afgieten. Dit staat altijd op de verpakking, dus kijk er even naar.
Simpel recept; Maak een dressing klaar van 1 eetl. sesamolie,1 eetl. knoflookolie,1 eetl. sojasaus, 2 eetl. zoete chilisaus, 100 gr. pindakaas en 2 eetl. limoensap.
Doe alles bij elkaar en klop alles door elkaar.
Doe kort gekookte peultjes en taugé samen met (optioneel) fijngesneden rode peper en plakjes lenteui met de noedels in een kom en giet de dressing erover.
Meng alles grondig en strooi er evt. sesamzaadjes over.
Je kunt het zowel warm als koud ,als een soort salade eten.

Of je kookt de mie, laat uitlekken.
Doe in een wok of hapjespan wat arachide of wokolie, verhit het en een gesnipperd uitje, geperste knoflook, stukje geraspte gember erbij en alles even aanfruiten. Stukjes kipfilet erbij en kort even meebakken. Paar eetl. vissaus erbij en een beetje water of kippenbouillon. Bijna gaar koken en dan evtl groenten erbij doen. Flink even bakken en scheppen en als de groente nog steeds knapperig is de mie even afspoelen en met je vingers soepel maken zodat hij niet plakt en dan bij het vlees en de groenten even warmen en meebakken. Naar smaak kan je er wat sambal brandal (als je niet van erg heet houdt) bij doen en wat sojasaus, oestersaus of vissaus net wat je in huis hebt of lekker vindt. In 10-20 min. is het klaar.
amc