kun je loempia vulling buiten zetten om af te koelen? zie verdere uitleg

Ik maak zelf loempia's, en ik moet er 60 maken voor maandag. Als ik nou de vulling maak en zet deze gelijk buiten, kan het dan zo zijn dat de vulling slecht wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.7K

Antwoorden (4)

Goed afdekken en dan heb je buiten nu een prima vriezer. Je vulling koelt dan dus lekker snel af, zonder stroom te verbruiken.
Niet te lang laten staan want dan is het echt bevroren en dan valt er niet zo goed mee te werken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet? Ik zou dan wel (zoals rieneke ook zegt) af en toe even omscheppen, omdat anders de buitenkant sneller koelt dan wat van binnen zit.
ja, je kan het zo van het fornuis buiten zetten om af te koelen, maar hou het wel in de gaten.
schep de vulling af en toe om, zodat het gelijkmatig afkoelt.
en haal het naar binnen, de koelkast in, als het koel is.
ik neem aan dat er taugeh in de vulling zit, en als je dat bevriest en weer ontdooit wordt het bepaald niet lekkerder.
12 jaar geleden
Als het een paar dagen verder is dan blijft de taugeh het lastigst lekker te houden, zeker niet als het ingevroren is geweest. Ik zou dan eerder kiezen voor chinese kool in de vulling. Goed laten afkoelen en uitlekken, dan de loempia's maken en direct invriezen, druk ze een beetje plat en leg ze zoveel mogelijk naast elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met deze kou moet je ze niet buiten zetten omdat de groenten zullen stukvriezen en de inhoud van de loempia’s papperig wordt. Kort afkoelen dmv water met veel ijs (‘schrikken’) is de beste methode voor mn. hardere groenten als boontjes en wortel. . Daarna goed laten uitlekken en ruim tijd reserveren tussen de uiteindelijke bereiding zodat de loempia mooi ‘droog’ blijft van binnen. Taugé en chin. kool vers verwerken
Succes