Hoe worden knekels gemaakt?

samenstelling : bloem -gist - snuifje zout + ???
samenstelling in kokend water klaarmaken
opdienen met gesmolten boter + bruine suiker

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Er zijn honderden soorten "Knödel", ik neem aan dat je diet bedoeld.
Hier een recept uit de vele anderen

* 500 gram bloem
* 50 gram suiker
* 30 gram gist
* Ongeveer 250 mililiter lauwwarme melk
* 30 gram boter
* 2 eieren
* 1 theelepel zout
* 1 geraspte schil van citroen
* 1 zakje vanillesuiker
* Evt. maanzaad
* Pruimenmoes of abrikozenjam (dit is alleen voor de vulling, je kunt het ook met iets anders vullen).

Recept: Knödels
Bereiding

* Doe de bloem in een grote kom.
* Doe er een lepel suiker bij, de gist (afgebrokkeld) en vijf theelepels warme melk. Roer het geheel dan zachtjes door met een vork.
* Bedek de kom en laat het minstens een kwartier op een warme plek rusten. Bijvoorbeeld bij de verwarming.
* Smelt de boter in een pan.
* Voeg de warme boter, de eieren, de rest van de suiker, het zout, de vanillesuiker en eventueel de citroen bij het deeg.
* Mix het deeg met je handen en begin in het midden.
* Voeg de melk toe, maar zorg ervoor dat het deeg niet te plakkerig wordt.
* Bedek het deeg in de kom en zet het apart op een warme plaats. Laat het deeg vervolgens een uur rijzen.
* Zorg dat het deeg goed gekneed is en vorm bollen (hoe groot kun je zelf bepalen).
* Stop een beetje pruimjam (of andere vulling) in het midden van elke bol. Zorg dat de bol sluit en er geen vulling uit kan lopen.
* Zet de bollen op een plaat. Laat ze nog eens tien minuten op een warme plaats staan.
* Vul een grote pan met water en zout en laat het koken.
* Doe de bollen in het water en zet het deksel erop. Laat de bollen 20 minuten op staan in het hete (niet kokende water).
* Eruit halen en meteen serveren met maanzaad, vanillesaus of warme boter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het missende ingrediënt is biskal, als je dat erbij doet kun je knekels maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men neme een lijk,hoeft niet persé van een mens te zijn,werpe het in een pan met kokend water,laat dat een hele dag doorkoken,tot het vlees er af is en ziedaar: Knekels!