Hoe smaakt venkel?

Dat venkel naar venkel smaakt, had ik zelf al wel bedacht.
Maar wat is nou 'venkelsmaak'? Is venkel bitter, zoet, weeïg, of anders? En smaakt het een beetje naar ui, of naar wortel, of iets anders?

Ik heb namelijk laatst een gerecht gegeten waar venkel in zat. Het had een raar smaakje, alsof er iets 'niet meer goed' was. (nee, het was dan ook niet lekker.)
Nu vroeg ik me af, of dat de smaak van venkel was, of dat er misschien echt iets niet goed was aan het eten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
6.9K

Het beste antwoord

Venkel heeft een anijs achtige smaak. Andere omschrijving zou ik niet weten. Beetje de structuur van witlof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Venkel kan je denk ik het best vergelijken met anijs, de smaak lijkt er zeer sterk op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ klopt. Een smaak die je niet echt verwacht van groente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad een heel aparte smaak voor een groente, die lichte zoete smaak die je meer associeert met dingen als anijsmelk en drop. Maar dat is wel heel tof, want zo kan je toch lekker zitten 'snoepen' terwijl je gewoon gezond groente zit te eten.
Reddie
12 jaar geleden
@Emma007, toch niet zo vreemd. Anijs(zaadjes) komen ook van een plant.
Wordt in de oosterse keuken vaak gebruikt.
Ook te krijgen in mengsels zoals vijfkruidenpoeder.
venkel heeft een anijs smaak
een lekker recept voor venkel
snij een venkel in grove stukken
zet dit op een vuur met een klein beetje suiker
en (pak!)sinaasappeldam en wat komijn
laat het een half uurtje pruttelen en je hebt heerlijke venkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het persoonlijk ook nie lekker, vind het naar anijs of drop smaken en die lust ik ook niet x