Hoe kun je ervoor zorgen dat cupcakes redelijk plat blijven? (Zie foto) En dat muffins juist flink rijzen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Het beste antwoord

Zorg dat er iets op ligt,bakpapier met iets zwaars erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor cupcakes gebruik je cakemeel. Dat rijst maar een beetje. In muffins gaat bakpoeder, en eventueel ook nog baksoda. Onder invloed van warmte (in de oven dus) zorgt dat voor een veel sterkere rijzing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt natuurlijk meer baksoda toevoegen aan muffins, dan worden ze nog wat hoger waarschijnlijk.
En wat betreft de cakejes, die zou je na het bakken misschien op de kop op een stuk bakpapier leggen.
als je cakejes teveel gerezen zijn moet je direct na het bakken er een plak of iets dergelijks opleggen zodat ze platgeduwd worden.