ik lust geen geitenkaas, waardoor kan ik deze vervangen?

Vaak zijn er heerlijke recepten maar helaas met geitenkaas en daar zou ik graag een andere kaas voor gebruiken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
51.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probleem is waarschijnlijk dat een deel van die 'heerlijkheid' door de geitenkaas komt. Die verlies je dus als je een alternatief gebruikt. Als het alternatief hetzelfde smaakt, lust je het tenslotte ook niet.
Probeer gewoon belegen kaas. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou graag een echt milder geitenkaas willen proberen. Deze had ik bij een vriendin geprobeerd maar proefde te zeer "geit"niet mild genoeg? welke dan wel?

Antwoorden (5)

Je kunt geitenkaas vervangen door feta,deze kun je zowel van koeienmelk als van schapenmelk verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schapenkaas, smaakt minder sterk, zijn meerdere varianten van te koop. Vraag de kaasboer gewoon of je even mag proeven. Op de markt of waar kaas nog vers gesneden wordt, is dat geen probleem. Ik weet zeker dat er een goeie tussenzit voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon experimenteren met de kaas die je wel lekker vindt. Als er een zachte kaas nodig is, neem een roomkaasje.
En misschien vind je geitenkaas in dat gerecht verwerkt wel lekker.
anneliez
12 jaar geleden
Ik zou voor gorgonzola, camembert of brie gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt heel erg aan het recept.

Een salade met geitenkaas is net zo lekker met feta of mozarella, maar vaak is de honing dressing daar weer niet lekker bij, dan zou ik voor een roomkaasje gaan..

Gaat het om een pasta is feta altijd goed

Bij over gerechten kun je de geitenkaas vaak weglaten omdat het vaak minimale hoeveelheden zijn en anders gekeken naar het soort vlees aanvullen met roomkaas of hollandse kaas (bij kip milde kaas bij gehakt jong of oud)

Het is vooral persoonlijk wat smaak betreft. En inderdaad net als bij gewone 'koeienkaas' heb je in geitenkaas vele soorten en maten, dus gewoon een kwestie van proeven.

Schapenkaas is ook een alternatief, dit wordt veel gebruikt in de Turkse keuken, het is zachte kaas, sterker als mozaerlla maar minder overheersend als feta/geitenkaas.

Oftewel, goed proeven en bij de kaasboer het lef hebben (als het rustig is) om wat informatie in te winnen! Door te proeven leer je het best wat je zelf lekker vind en zo smaken te combineren.

Toegevoegd na 46 seconden:
over gerechten = Ovengerechten.

Typen is moeilijk.