Ik heb bij de AH rosbief en een rollade gekocht. Op de verpakking staat, gewoon een x aantal minuten in de oven. Is dit ook aan te raden?

Is het zo ook lekker, of moet ik het echt eerst aanbraden en dan wel/niet in de oven garen? Of is in de oven alleen ook prima?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Het beste antwoord

Ik zou het wel eerst aanbranden. Door het aanbraden schroei je het vlees dicht, en verminder je het vocht verlies bij het braden in de oven. Het blijft dus iets vochtiger. Natuurlijk moet je na het aanbraden de braadtijd aanpassen.
---

http://www.boerderijwinkelhuntjens.nl/Vleesweetjes.html

Rosbief moet vanbinnen roze en sappig zijn, aangezien het vlees wanneer het te lang gebraden taai en droog wordt. Het vlees wordt altijd aan één stuk gebraden. Reken voor de braadtijd 15 minuten per 500 gram en 10 minuten per 500 gram bij braden in de oven.
Het staartstuk is een mooi sappig stuk vlees met een randje vet eraan. Het kan worden gebraden als rosbief.
Runderrollade is een opgerold stuk vlees. Wij kruiden de rollade doorgaans niet.
Reken per 500 gram rollade een braadtijd van 30 minuten en voor elke 500 gram meer 20 minuten extra. Braad een rollade zwaarder dan 1 kg bij voorkeur in de oven (150 graden Celsius).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Beiden kan ; met aanbraden krijg je een iets mooier (lekkerder) korstje, uiteraard door het vet waarin je de rosbief aanbraadt, want het is wel ERG mager vlees.
Aanbraden verkort dan ook de braadtijd in de oven ; gebruik een oventhermometer.