Hoelang kan je een levende kreeft bewaren in de ijskast?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik vraag echter niet hoe erg het is om een levende kreeft te bewaren, denk maar aan jullie mosselen en garnalen en kalkoenen die een veel wredere dood sterven.

Toegevoegd na 1 dag:
Koud en vochtig, daar houd een kreeft van, vandaar de ijskast, ik kan ze toch moeilijk laten rondlopen.

Toegevoegd na 1 dag:
Gewoon zo is de beste manier hoor, vooral niet nadenken over wel of geen pijn. Het is voedsel en geen huisdier.
Voelt een kropje sla pijn als je hem van zijn worteltje afsnijdt?
Mag je een aardappel wel levend schillen?
Doperwtjes uit een boon scheuren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
26.7K

Het beste antwoord

Leg levende kreeften en krabben in de koelkast op een bord bedekt met een vochtige doek. Je kan ze zo nog 12 uur bewaren.
Gekookte kreeften en krabben dienen binnen
2 à 3 dagen geconsumeerd te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw.
Goed antowoord hoor, in ieder geval vast en zeker het goede antwoord op de vraag.
Wat dat betreft niks mis mee.
Daarom zeker geen min van mij. Maar...
wat een gruwel, wat een leed...
Mensen zijn hopeloos....
vreselijk.

Andere antwoorden (1)

Een a twee dagen, maar je moet ze wel vochtig houden.

Het is wel dierenmishandeling om een levend dier in een koelkast op te sluiten.

Toegevoegd na 4 minuten:
°°°
You can keep lobsters alive for a day or so in the refrigerator. We store them in a paper bag, covered with seaweed. They can also be stored alive in an open container, covered with seaweed, or a seawater-soaked towel or newspaper (can you take a bottle or towel to the grocery store and ask the person at the fish counter to give you some seawater? ). Don't store them in a closed container. And whatever you do, don't put them in fresh water — they'll expire very quickly.

Toegevoegd na 5 minuten:
If the lobsters are quite lively when you buy them, you should be able to keep them alive in the refrigerator for as long as 48 hours. If their claws hang limply and their tails do not curl under when you pick them up, they may not have the stamina to survive nearly as long.