Ik wil een kalkoen kopen, en zelf vullen. We zullen er met 10 personen van eten. Hoeveel kg moet mijn kalkoen wegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
13.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van het aantal bijgerechten, aantal gangen, leeftijd en eetlust van personen, etc. Niet te zeggen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eh.... heb je een oven waar zo'n formaat in past?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beetje aantrappen kom je een heel eind
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5-6 kg (8-10 pers) kelly bronze kalkoenen de absolute toppers
Smaak, beleving en bereiden De KellyBronze kalkoenen wordt zonder vulling geleverd, sterker nog deze mag niet gevuld worden, dit om de authentieke smaak van de KellyBronze niet te beïnvloeden
Ze is absoluut niet droog maar juist zeer sappig.
Na het garen (zoals beschreven in het recept) nog een half uur buiten de oven laten na garen
Oven temp op circa 190 C circa 2 a 2:15 uur garen
Altijd op de borst beginnen en laatste 20 minuten op de rug zodat de borst ook mooi bruin wordt.
Serveren: borst vlees en poot vlees altijd samen. Beide producten hebben een eigen smaakbeleving. Het vlees met eigen jus overgieten. Als het garen op een juiste manier is gebeurd dan zit er voldoende braadjus in de braadslede.
Houdt het gerecht eenvoudig zodat de smaken niet “botsen”
Geen heteluchtoven gebruiken dit gaat te snel. Wanneer dit niet anders mogelijk is, dan met een lagere temperatuur starten.

Antwoorden (3)

Wij verkopen ook kalkoenen en gaan uit van 350 gr p/p dus 1 van 3.5/4 kg is voldoende.

Toegevoegd na 1 minuut:
onze kalkoenen hoeven niet gevuld te worden en smaken heerlijk mals.
Het vlees is niet droog en je kunt ze halen of ze worden bezorgd.
Beetje reclame maken mag wel denk ik hahaha

Toegevoegd na 5 minuten:
op onze site staat 500 gr p/p maar vaak zijn er ook kinderen bij en dan houden we 350 gram aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Demi (halve) +/- 2,5 kg 3-4 kg (tot 6 pers) 4-5 kg (6-8 pers) 5-6 kg (8-10 pers) 6-7 kg (10-12 pers) 7-10 kg (vanaf 12 pers) alleen zijn dit ook de lijsten van kelly bronze dus geef je zelf het verkeerde antwoord.
kelly bronze kalkoenen
Het regeltje is eenvoudig : 350 gram per persoon. Als nonkel Louis, die dikke schrokop, komt eten, neem dan 400 gram... Dit betekent dat een kalkoen van 3,5 tot 4 kilogram voldoende is voor 10 personen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet uit welke stad je komt maar bij gransjean wijnen en delicatessen in den haag hebben ze echt de beste kalkoenen te koop

Toegevoegd na 3 minuten:
en sorry het antwoord. ik zou uitgaan van 5 kilo. maar bij de winkel waar je de kalkoen zult kopen zullen ze dat natuurlijk ook heel goed weten