Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goed alternatief voor verse tomaat op een capresebroodje?

Wanneer je dit meeneemt als lunch dan wordt het zo klef door het vocht van de tomaat als het te lang in de trommel zit. Ik zat zelf te denken aan het broodje bestrijken met tomatenpuree, maar dat lijkt me dan wel weer wat sterk(?) Wat is een goed alternatief voor verse tomaat?

Toegevoegd na 19 minuten:
Het is om mijn zoon mee te geven als lunchbroodje naar school. Het is een puber, dus het moet wel hapklaar zijn ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Gedroogde tomaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele tomaat mee, en ter plekke in stukken snijden.
Of thuis snijden en in een apart trommeltje meenemen
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo is dat er is geen lekker alternatief voor een schijf tomaat.
+
Dat trekt ook heel erg in het broodje en dan wordt het EN klef EN het smaakt heel sterk

Wat denk je van:

Tomaat thuis in plakjes snijden en in aluminiumfolie NAAST de boterham bewaren.

Vlak voordat je gaat eten uitpakken en erop leggen.
Dat is dan ECHT een broodje met een verse tomaat

(lukt dat niet leg ik wel eens plakjes komkommer op mijn brood. smaakt ook fris en trekt niet in het brood, maar is geen tomaat natuurlijk)
(Lees meer...)
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
wat jammer dat niemand erbij wil zetten wat er volgens hen mis is.....
leg op de snij kanten van het broodje een blaadje sla, dan de tomaat en dan de mozarella.
Door de sla trekt het vocht van de tomaat, en de kaas niet in het brood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het broodje gelijkmatig met boter of margarine (geen halvarine, daar zit ook vocht in) besmeert, er een blaadje droge sla of witlof op legt en dan de plakjes tomaat, zal het broodje niet snel klef worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Besmeer het broodje met wat pesto, leg daarop de (Parma) ham en hol de (vlees) tomaat uit. Laat de lege tomaat even wat uitlekken op z'n kop op keukenpapier en snijd dan repen van de tomaat zonder pitjes en vocht.
Bestrooi met Italiaanse kruiden of leg er wat blaadjes basilicum op, nadat je er verse peper over gemalen hebt.
Nu kan je er nog kaas op leggen als Mozzarella, maar ook geschaafde plakjes Parmezaan zijn er lekker bij.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding