in wou botercreme gaan maken, en in het recept stond dat ik dit met sojaboter voor bakken en braden moet doen, kan ik dit ook met gewone boter doen?

http://www.cupcakesenmuffins.nl/toppings/botercreme-frosting/botercreme-frosting/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.5K

Antwoorden (8)

Je kan de soja boter prima vervangen door een ongezouten boter (in de zelfde hoeveelheden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste resultaat krijg je door geklaarde boter te gebruiken
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je heet moet bakken wel, ja.
Je kunt heel goed ongezouten roomboter op kamertemperatuur zalvig roeren, poedersuiker en lepelwijze wat melk erbij (ligt eraan hoeveel boter je gebruikt en hoe stijf hij blijft). Scheutje vanille extract erbij en je hebt heerlijke vanille frosting.
Indien je het recept zoals beschreven gebruikt kan je gewoon de soja bak-en-braad vervangen door boter.
Je kunt er ook een deel roomkaas door roeren als je het teveel boter vindt. Is ook lekker.
amc
12 jaar geleden
Sojaboter bestaat niet, domweg omdat beter gewonnen wordt uit (koe)melk en uit niets anders. Je kunt hoogstens spreken van een surrogaat, halvarine, in dit geval chemisch gemaakt van soja-olie. Nog kunstmatiger zijn de vloeibare margarinevarianten. Het komt de smaak van je culinaire creaties absoluut ten goede als je normale boter gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb in een taartenwinkel gewerkt, men gebruikt gewoon Bona smeerboter. Ze hebben nog nooit klagende klanten gehad over de smaak, dus dit zal wel goed zitten. Ik zou zeggen probeer het eens ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt van iedere vetstof (dus ook Olie)creme maken.
Maar je smaak ervaring op de tong zal steeds anders zijn.
je zult de ene lekkerder vinden dan de ander, de een weer grover zal vinden dan de ander, zoals boter voor bakken en braden

maak maar gewoon creme van roomboter of bleuband met roombotersmaak dat is veel lekkerder

het recept voor een simpele creme is.
zachte boter opkloppen, basterdsuiker naar smaak toevoegen en dan vanille vla toevoegen, net te veel in eens.
proef af en toe of je het lekker vindt smaken.
luchtig kloppen door de boter iets te laten smelten in heet water.succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat kan prima! Ik gebruik vaak gewoon margarine van de blauwe ruit. Maar 35 cent en werkt voortreffelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is volgens mij het allerbeste met goeie boerenboter ongezouten...