Vanaf welke fase kun je gebonden soep het beste invriezen?

Ik heb per ongeluk het recept verdubbeld, en heb nu dus teveel. Ik heb het aangemaakt met bloem, en toen de bouillon erbij. Zover ben ik nu, en het staat nu te pruttelen. Straks moet ik het pureren en dan melk ed. erbij. Kan ik nu straks beter de helft apart houden en invriezen waarna ik na het ontdooien en opwarmen de melk erbij doe, of kan ik het ook invriezen wanneer de melk er al inzit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.9K

Het beste antwoord

Je kunt de soep nadat die helemaal klaar is laten afkoelen en invriezen. Ik weet niet waarom je er melk in doet en geen room, maar dat kan een bewuste keuze zijn.

Vetten kunnen minder goed lang ingevroren worden en kan schiften, dus beter om het deel in te vriezen zonder room. Laat de soep wel eerst afkoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je normaal melk in de vriezer doet gaan de eiwitten kapot .
dus zou ik de melk er niet bij doen maar nu invriezen