Komt-ie:

Recept
baileystaart met kaneel
greetje5 heeft dit recept op 22 januari 2007 toegevoegd. Dit recept is 2.343 keer bekeken, 7 x bewaard Print recept
Boodschappenlijst

Bereidingstijd:Langer dan 2 uur Keuken:Andere keukenSmaak:ZoetTechniek:Bakken in ovenSoort gerecht:BanketUit eigen keuken:Nee (i)Ingrediënten voor 12 personen
3 eieren

zout

75 g + 1 el suiker

4 zakjes vanillesuiker

50 g bloem

50 g allesbinder

1 tl bakpoeder

100 g + 2 el walnoten (zonder dop)

8 blaadjes witte gelatine

850 g slagroom
1 tl kaneel

200 ml + 3 el Baileys

cacao

bakpapier

evt. stervormige kerstkoekjes ter garnering

Voorbereiding
Springvorm bekleden met bakpapier.
scheid de eieren.
klop eiwit 3el koud water,snuf zout stijf klop er tijdens kloppen 1 zakje vanillesuiker en 75 gr suiker door.
voeg dan eidooiers 1 voor 1 toe.
zeef de bloem, het bakpoeder en de alles binder erover. roer het geheel daarna goed door. stijk het deeg egaal in de springvorm.
taartbodem 25 min bakken in voor verwarmde oven. hetelucht:150 gr.

Bereidingswijze
Hak 100 gr walnoten fijn
week in water 5 blaadjes gelatine. de andere drie in ander schaaltje laten weken.
snijd de taart bodem horizontaal in twee plakken sluit de springvorm om de onderste taartbodem en klop 250 ml slagroomstijf.
strooi er tijden kloppen 1 el suiker en kaneel bij, druk de 5 blaadjes gelatine uit.
laat de blaadjes gelatine op middelhoogvuur smelten. roer er de 200ml baileys lepel voor lepel door de gelatine.
roer de gelatine met de baileys kort met de mixer door de slagroom.
verdeel dit mengsel over de onderste taart bodem.
Leg de tweede taartbodem er boven op en besprenkel met de 3 el baileys.
klop dan 300 gr slagroom met 2 zakjes vanillesuiker. druk de overige gelatine uit.laat deze bij middelhoog vuur smelten en roer 1 a2 el slagroom door de gelatine. roer de roomgelatine met de mixer door het overige slagroom. voeg de gehakte walnoten er aan toe.
ver deel het mengsel over de bovenste taart bodem en zet dit tenminste 4 uur in de koelkast.

Serveertips
Hak 2 el noten grop klop 300 gr slagroom stijf en strooi al kloppend 1 zakje vanillesuiker er bij. vul de spuitzak met stervormige tuit en met 1/3 van de slagroom. versier de taart met slagroom toefjes gehakte hazelnoten
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan prima. Er zijn op internet veel recepten (vooral Engelstalig) te vinden.
bamibal
12 jaar geleden
Bailey’s Cheesecake

- Mix voor Kwarktaart naturel (zonder bodem)
- 1 pakje Café Noir Koekjes
- 125 gram boter
- 500 gram kwark
- 250 ml slagroom
- 10 eetlepels Bailey’s Irish Cream

Pak een springvorm met een doorsnee van 24 centimeter.
Bedek deze met bakpapier.
Bewerk de café noir koekjes met een deegroller totdat er gruis overblijft.
Smelt de boter in een pannetje en roer het koekjes gruis erdoorheen.
Bedek de bodem van de springvorm met het mengsel en druk het stevig aan.
Zet de vorm weg op een koele plek.

Bereid de kwarktaartmix volgens aan wijzing op het pak. LET OP: doe er circa 50 ml minder water in dan aangegeven op het pak.
Mix het tot een glad mengsel. Voeg hierna de Bailey’s, kwark en slagroom toe en klop het geheel enkele minuten op de hoogste stand tot een luchtige massa.

Schenk het mengsel in de springvorm en zet het in de koelkast.
Laat het hier minstens twee uur staan.

Serveertips: Doe op elk stuk een toefje slagroom en een chocolade decoratie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Baileys-mascarponetaart.

Ingrediënten:

3 eieren
zout
125 gr suiker
2 zk vanillesuiker
50 gr bloem
50 gr maizena
1 tl bakpoeder
4 blaadjes gelatine
250 gr magere kwark
250 gr mascarpone
8-10 el Baileys
550 ml slagroom
50 gr chocoladevlokken
chocoladechips, cacao, verse munt

Materialen:
- bakpapier - springvorm 26 cm TIP !!! Zonder klontjes: roer eerst een klein beetje crème door de opgeloste gelatine en meng hem pas daarna met de rest van de crème.

Bereiden:

Bekleed de bodem van een springvorm met bakpapier. Splits de eieren. Klop het eiwit stijf met 1 el koud water en een snufje zout. Roer er geleidelijk 75 gr suiker en 1 zakje vanillesuiker door. Klop de eidooiers er één voor één door. Zeef de bloem, de maizena en het bakpoeder boven de massa en spatel ze erdoor.

Schenk het beslag in de vorm en strijk het glad. Bak het circa 25 minuten in een voorverwarmde oven (electrisch 175C/ hetelucht 150C/ gas stand 2). Laat de bodem afkoelen.

Week de gelatine in koud water. Roer de kwark, de mascarpone, de likeur, 50 gr. suiker en 1 zakje vanillesuiker tot een crème. Knijp de gelatine uit en laat hem op laag vuur oplossen. Roer er 2 el van de kwarkcrème door. Meng dit met de rest van de crème. Laat de massa circa 15 minuten afkoelen totdat het begint te geleren. Klop 250 ml slagroom stijf en spatel hem door de crème.

Snijd de taartbodem horizontaal doormidden. Plaats een taartring om de onderste deel en sluit hem. Strijk de kwarkcrème erover. Leg hierop de tweede bodem. Zet de taart minstens 2 uur koud weg.

Klop 300 ml slagroom stijf. Bestrijk hiermee de taart (maak golfjes). Bestrooi de rand van de taart met chocoladevlokken. Versier de taart met chocoladechips, cacao en munt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk ook eens aan een ijstaart, heerlijk als toetje.
Heb een receptje toegevoegd is dan wel voor ijstaart met advocaat,maar met een kleine aanpassing kan die prima met baileys.
Je moet dan de baileys voor het kloppen van de slagroom toevoegen ipv erna.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een heel gemakkelijke en lekkere baileys taart;

Mix voor Kwarktaart naturel (zonder bodem),
1 pakje café noir koekjes,
125 gr. boter,
500 gram kwark,
250 ml. slagroom,
10 eetl. Baileys.

Bedek de losse bodem van een springvorm van 24 cm. met bakpapier, zet er dan de rand omheen, klem dicht en knip het buiten de rand vallende papier weg.
Vermaal de koekjes in een keukenmachine of doe ze in een grote zak en plet ze met de deegroller op glazen fles.
Smelt de boter en roer de koekkruimels erdoorheen.
Stort de massa in de vorm en druk goed aan met de voet van een wijnglas, die gaat erg goed namelijk.
Zet weg in de koelkast.

Maak nu de mix zoals op het pak staat, maar gebruik 50 ml. water minder dan staat aangegeven.
Mix alles tot een glad mengsel. Voeg dan de Baileys toe, de kwark en de slagroom. Klop alles enkele minuten op de hoogste stand tot een luchtige massa.
Schenk dit in de vorm op de koekjesbodem en zet het minstens 2 ur in de koelkast om op te stijven.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://baileys-original.hyves.nl/forum/1787256/KgfP/baileys_koekjes_taart_truffel_ijs_etc/
amc