Als het nog niet ingevroren is geweest is het geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem. Goed afsluiten en even de datum erop zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemarineerde kip (ongebakken) kun je ook in de diepvries stoppen. Is heel erg makkelijk want je kunt het daarna zo in de pan stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor. Voor kip (en andere vleessoorten) is het geen probleem ze in te vriezen. Meer dan twee keer invriezen is over het algemeen niet goed omdat bij het ontdooien het aantal bacteriën snel groeit en de structuur van het vlees beschadigd raakt.

Goed om te weten is dat vlees dat 'vers' genoemd wordt, in de keten niet meer ingevroren mag worden. Als je vlees koopt uit de versafdeling van een supermarkt is het daarom nog niet ingevroren geweest. Je zou het daarom zelfs een tweede keer kunnen invriezen, mocht je het onnodig uit de diepvries hebben gehaald.

Pas wel altijd op met kip, aangezien het een aantal bacteriestammen kan bevatten waar je goed ziek van kan worden. Bewaar het altijd gekoeld, vries het zo snel mogelijk in wanneer dit het plan is en bij twijfel: niet eten.