Wat kan ik met pompoentjes doen behalve er soep van te maken?

Heb gisteren 2 pompoentjes gekregen. Wat is er nog meer mee te doen behalve soep van maken? Moet een beetje gauw want de ene heeft al een aangetaste plek.

14 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Het beste antwoord

Ovenschotel:
Laag 1
De pompoen in stukjes snijden en koken met zout.
Puree van maken met de stamper op smaak brenegen met zout en peper.

Laag 2
Gehakt rul bakken met kruiden
Uien bij fuiten

Laag3
Aardappel puree of aardappel schijfjes

Bovenop geraspte kaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Voor de sier in een bakje doen met een herfststukje erbij

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik weet niet of je persee een recept bedoeld, anders verwijder ik mijn antwoord wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Frituren... Lekkerder dan aardappelftrietjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
roerbakken in de koekepan
stomen. Net zoals wortels.
pureren en in lasagne gebruiken ipv tomatensaus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mjammie, ipv tomatensaus +1
- in stukken snijden en (kort) koken ipv aardappels
- in schijfjes snijden in een ovenschotel met-wat-je-lekker-
vindt (vis, groete, gewoon zo met wat peper, zout,
knoflook) en evt. kaas of room (schmand, creme freche)
erover.
- klein snijden met een beetje water (of een scheutje witte
wijn) koken, pureren en evt. met slagroom en kruiden en
als saus op smaak maken. De saus kan je met rijst,
noedels etc. eten.

Afhankelijk van de pompoensoort kun je hem beter schillen of gewoon met schil eten (bv hokaido pompoen). Zo zie je wat je met een pompoen kunt doen. Eetse!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roosteren in de oven!

Roast Pumpkin Wedges
The sweet flesh of a pumpkin is great, but this recipe gives it a little extra that is well worth the effort.

Preparation: 10 minutes

Cooking: 45 minutes

Ingredients
1 small pumpkin, seeds removed and cut into wedges around 2cm thick
3 tbsp olive oil
rock salt (zeezout) and freshly ground pepper

Method:
To Roast: Preheat an oven to 250°C. Place all the pumpkin wedges in a roasting pan (ovenschaal) with the olive oil and season them generously with the salt and pepper, place them in the preheated oven. Leave the pumpkin to cook for 15 minutes, then turn them and reduce the temperature to 200°C and leave them to cook for 30 minutes, turning them once again after 15 minutes. The pumpkin wedges should be crisp and dark golden brown. Keep warm until ready to serve.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
I don't know the word "Wedges" and just throwed away the translationprogram Babylon. What is it in dutch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wedges zijn partjes. Eigenlijk net zoals je bij een meloen doet. Je kan de pompoen ook in blokken snijden. Het vruchtvlees wordt heel lekker zacht van binnen met een krokant korstje wanneer het geroosterd is.
Uithollen,inhoud opeten en de helften als oorwarmers gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Dát vind ik een leuke, +1 voor originaliteit.
Zoetzuur zijn ze ook lekker.
Maak water op smaak met suiker,azijn en een snufje zout,snij de pompoen in blokjes van 1 cm en voeg ze aan het hete water toe.Kook totdat ze enigszins garen maar niet te zacht laten worden.Giet af en laat de pompoen afkoelen.
Is lekker als bijgerecht bij de warme maaltijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Taart!!
Is echt heerlijk.

Pompoensoep is ook erg lekker. Maar dan moet die niet te zoet zijn.

Even googelen voor recepten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit recept voor pompoenlasagne is geschikt voor 4 personen

Ingrediënten:

1 kilo pompoen
1 ui
1 teen knoflook
Italiaanse kruiden (diepvries)
Olie
1 pak lasagne
300 gram jonge kaas
Bieslook
1 bakje zure room
Bereidingswijze:

Schil de pompoen, snijdt deze plakjes en kook het in zout water in 5 - 10 minuten gaar.
Stamp het tot moes.
Fruit de ui en de knoflook in olie.
Meng het door de pompoenmoes.
Meng ook de italiaanse kruiden door de pompoenmoes.
Kook de lasagne.
Rasp of snijd de kaas.
Smeer de ovenschaal in met boter en vul het met een laag pompoenmengsel, een laag kaas, een laag lasagne.
Herhalen tot de pompoen op is.
De bovenste laag moet lasagne zijn.
Meng de bieslook en de zure room.
Bestrijk hiermee de bovenste laag
30 - 45 Minuten in de oven op 200 � C
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al is het maandag. Beste Zondag, ik mis in de reacties nog de Risotto met pompoen. Dat is pas echt lekker! Kijk op bijgevoegde link voor het recept.