Hoeveel gram patat moet ik bakken voor 6 personen?

Er zit ook een kroketje bij en wat sla.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
70.4K

Het beste antwoord

Voor 6 personen heb je minstens 1,5 kg tot 2kg (diepvries)frites nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je er ook bijgeeft, 150 tot 200 gram patat per persoon is echt meer dan voldoende. Is dat niet genoeg, dan eten ze nog maar wat extra sla ;-) . Voor zes personen heb je dus rond een kilo patat nodig. Iets minder voor kleine, iets meer voor grote eters.

Hou er wel rekening mee dat je niet meer dan twee-drie porties tegelijk in de pan moet gooien, anders wordt het patat koken, en da's niet alleen niet lekker, het is ook niet zo gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
hoeven we NIETS meer aan toe te voegen, behalve de +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, dit was toch echt te weinig.