Kan croissantdeeg ook gebruikt worden voor taart of gebak?

Het deeg ruikt naar vanille, dus hartige taart zal niet lekker zijn. Als croissantje vond ik het niet lekker, maar misschien heeft iemand een tip wat er nog van te maken valt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd ; normaal croissantdeeg hort niet naar vanille te ruiken en kun je prima gebruiken voor hartige toepassingen. Weet je zeker dat het normaal croissantdeeg is ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is van de c1000. Had er kaasvulling in gedaan. Het smaakte nergens naar.

Het beste antwoord

Je kunt dit recept eens proberen, op onderstaande site staan nog meer lekkere recepten.

Abrikozentaart recepten » Taart en gebak

Ingrediënten:
200 gram gedroogde abrikozen
2 eetlepels rozijnen
1 eetlepel zonnebloemolie
6 zoetzure appels
3 eetlepels citroensap
4 eetlepels marmelade
2 theelepels kaneel
2 blikjes croissantdeeg

Bereidingswijze:
Voorbereiden: Wel de abrikozen enn de rozijnen minstens een uur in water. Laat de abrikozen uitlekken en snijd ze in stukjes. Laat de rozijnen uitlekken. Verwarm de oven voor op 190°C. Smeer de taartvorm in met zonnebloemolie. Schil de appels en snijd ze in blokjes, besprenkel ze met citroensap. Roer de rozijnen, abrikoos, marmelade en het kaneel door de appel. Bereiden: Haal het croissantdeeg uit de blikjes. Laat het deeg aan elkaar vast zitten. Bedek bodem en zijkanten van de vorm met het deeg. Druk de naden tegen elkaar aan. Doe de appelvulling in de vorm. Vouw het deeg dat over de rand hangt terug over de vulling. Bak de taart ongeveer 20 minuten in de oven. De taart is klaar als het deeg licht bruin en knapperig is. Haal de taart uit de oven, snijd de deegrand los van de vorm en verwijder de vorm. De taart kan zowel warm als koud gegeten worden.

Toegevoegd na 59 seconden:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recepten/met/croissantdeeg/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me heerlijk, deze ga ik proberen. Bedankt.

Andere antwoorden (4)

een worstenbroodje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker is een pruimentaart;

Voorbereiding; Halveer 1 pond pruimen en haal de pitten eruit.

Verwarm de oven voor op 180 graden C.
Haal het deeg vast uit de koelkast.

Maak een roommengsel van; 2 eieren, 100 gr. kwark, 125 gr. slagroom, 100 gr. poedersuiker, 1 doosje mix voor vanillepudding, een snufje zout en wat kaneel.

Vet een bakvorm of blik in met boter.
Rol het deeg uit en rol de gaatjes dicht. Leg het dan in de vorm of het bakblik en verwijder evtl overhangend deeg.
Prik het deeg over de hele bodem in met een vork.
Bestrooi het deeg met 30 gr. gemalen amandelen en leg hier de pruimen overheen.
Giet hier nu het roommengsel over.

Bak het in de oven ong. 50-60 minuten. Wordt hij te donker en is nog niet gaar, dek hem dan af met aluminiumfolie.
amc
12 jaar geleden
Ik zou er appelflappen mee maken:
Oven voorverwarmen op zo'n 200º.
1 à 2 appels schoonmaken en ze in kleine stukjes snijden. Wat citroensap erover druppelen tegen het bruin worden. Dan wat kaneel en suiker erover en goed vermengen. Telkens een hoopje appel op een stuk deeg leggen, deeg dubbelvouwen en op een bakplaat leggen. Dan bestrijken met wat losgeklopt ei en bestrooien met suiker.
Ca. 20 min bakken (kijk op de verpakking voor aanwijzingen).
Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor, van de croissantdeeg kan je zowel hartig als zoet gebak maken, geef gewoon in bij zoekmachine "croissantdeeg recept"en er komen wel honderde recepten voorbij, je hebt dus maar te kiezen. succes en eet smakelijk
Bronnen: