Hoe maak ik echt lekkere fudge?

Net als in Londen... heerlijk. Wie o Wie heeft er een prachtig recept waarmee ik mijn vrouw kan verleiden????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Chocolade kokosfudge
Ingrediënten
500 gr basterdsuiker / 150 gr ongezouten boter / 1,55 dl kokosmelk / 175 gr pure chocolade / 1 el suikerstroop / 30 gr kokosschilfers, geroosterd / 60 gr chocoladeboontjes, naar wens

Hulpmiddelen
Vierkante bakvorm (20cm) met opstaande rand / folie / vloeibare boter om de vorm in te vetten / houten lepel / pan met dikke bodem

Bereidingswijze
Bedek de bodem en de opstaande randen van de bakvorm met folie en vet de folie in. Verwarm al roerende de suiker, boter, kokosmelk, chocolade en suikerstroop in een pan met dikke bodem. Blijf roeren tot de suiker is opgelost en er een egaal mengsel is ontstaan. Breng het aan de kook en laat het zonder te roeren 4 minuten doorkoken. Haal de pan van het vuur en roer met een houten lepel tot het mengsel iets is afgekoeld en opgestijfd. Roer de kokoschilfers erdoor en giet het mengsel in de bakvorm. Laat het opstijven. Snijd de fudge in vierkantjes terwijl hij nog in de bakvorm zit. Smelt de chocoladeboontjes en giet de gesmolten chocolade over de fudge. Haal de fudge pas uit de vorm als de chocolade is gestold. Verwijder de folie en bewaar de fudge in een luchtdicht afgesloten trommel.

Eet smakelijk!
Bronnen: