wat is het recept van churos?

iedereen kent deze lekkernij wel. maar hoe maak je het?
gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen ?? Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord........en 'eten' is toch wel een beetje mijn dingetje.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
churos? deze lekkernij ken ik niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik heb nog wel een jaar in Spanje gewoond, maar ook na het lezen van het recept zie ik er niets bekends in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja das waar..
het komt wel steeds meer op volgens mij
ik zie steeds vaker van die tenten overal staan...
ItisILeClerc
12 jaar geleden
just kidding - ik ken ze uit Mexico, daar zie je ze overal

Het beste antwoord

Eerst maak je een 'kookdeeg' ;

Breng 4oo ml. water in een pan aan de kook, samen met 165 gr. boter en ½ theelepeltje zout.
Laat de boter smelten en roer er in één keer 230 gr. bloem door, blijf roeren tot het een bal deeg wordt.
Kook nu het deeg 1 minuut zodat het gaar wordt.
Haal de pan van het vuur en voeg al roerende één voor één 5 eieren toe. Zorg ervoor dat elk ei dus eerst goed opgenomen is door het deeg.
Zo, het deeg heb je nu klaar.

Verhit de frituurolie ( kan zonnenbloemolie of arrachideolie zijn, de laatste is meer neutraler van smaak en geur en kan goed verhit worden) op 180 graden C.

Doe het deeg in een spuitzak en spuit stukjes deeg in de hete olie. Bak de churros ca. 7 minuten en draai ze halverwege om.
Meng suiker met kaneel en bestrooi de churros iermee, nadat je ze even op keukenpapier hebt laten uitlekken.
Je kunt ze ook door het suikermengsel rollen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tnx!

Andere antwoorden (2)

"Churros

Ingrediënten
1 grote kop meel
1 grote kop water
1 theelepel olijfolie
snufje zout
olijfolie
suiker
Bereiden
Verhit het water, het zout en de olijfolie in een kleine pan. Als het water kookt, voeg je het meel toe en roer je flink in dit mengsel totdat het een dikke, stevige brij is. Laat dit deeg eerst afkoelen, waarna je het kunt vormen en in hete olijfolie kunt frituren, totdat de deegstengels goudbruin zijn. Vervolgens kun je de deegstengels oppeuzelen, terwijl ze nog warm zijn, met suiker, kaneel of een lekker kopje warme chocolademelk. Smakelijk!"

http://www.enforex.com/spaans/cultuur/churros.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm bale dat het in de olijf olie moet...
kan het ook niet in frituurvet....?
of word het daar niet beter van...;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muchas Gracias +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan in elke plantaardige olie, zie ik hier in een paar recepten. Dus zonnebloem- en slaolie kan ook. Frituurvet zou ik niet doen als je ze koud eet.
Een hele makkelijke manier is om ze te maken van croissant-deeg uit de koeling. Je kan ze bakken in de oven.
In de link het recept en de bereidingswijze, wel in het Engels.
Ik heb ze zelf ook zo gemaakt, en ze waren heerlijk.