wat is fruitsuiker ?

gizzi erskine gebruikt het omdat het zoet en men er minder moet van gebruiken.

Toegevoegd na 3 uur:
gizzi erskine is de presentatrice van 'cook yourself thin UK

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Ritsuka
12 jaar geleden
Wie is gizzi?

Het beste antwoord

Fructose. Het is een suiker die, naast andere suikers, in kleine hoeveelheden in vruchten voorkomt maar in industriële hoeveelheden wordt het ook uit mais gewonnen in de vorm van HFCS, high fructose corn syrup, meestal als glucose-fructose gedeclareerd op voedseletiketten.

Fructose is een belangrijk bestanddeel in modern fabrieksvoedsel, met name frisdranken, sauzen en gebak. Hoewel de naam anders doet vermoeden is deze zoetstof uitermate slecht voor de gezondheid in grotere hoeveelheden dan die van nature in fruit voorkomt. Fructose lokt weliswaar geen insulinerespons uit maar is wel een dikmaker eerste klas en een veroorzaker van diabetes, ondanks dat je er minder van nodig hebt dan van sacharose.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Fruitsuiker is het natuurlijke suiker gehalte dat in fruit zit, ook wel fructose genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de suikersoort die van nature in fruit zit. Fructose is de wetenschappelijke naam. Het is twee en een half keer zo zoet als gewone suiker.
Amadea