1 kl suiker wordt geschreven als: 1 kg suiker
kl wordt vaak bedoelt als verkorting voor klein.

Toegevoegd na 3 minuten:
als het om een pizza gaat kan kl een kleine lepel suiker betekenen.

Toegevoegd na 5 minuten:
oké... hebbes:

kl=koffielepel = 10 ml tl=theelepel = 5 ml kan je ook gebruikten voor het afmeten van grammen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou dan ga ik er van op uit dat het om een kleine lepel gaat dankje wel=D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de pizza is goed gelukt !!! dankje wel

Andere antwoorden (2)

Ik denk een klontje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aan je bovenstaande reactie zie ik dat het voor de pizza is, dus waarschijnlijk voor in de tomatensaus. Dan lijkt me inderdaad dat ze een half klontje bedoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik moet ook 1 kl zout er bij doen verkopen ze zout in klontjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een apart recept, heb je een link?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ff gegoogeld, moet dus koffielepel zijn (volgens mij kun je ook een theelepel nemen....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaha vond ik ook al.
Als men met kl een kleine lepel zou bedoelen dat is de afkorting wel vreemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kende de afkorting niet, maar ja, zo leer je weer wat bij;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook niet,maar koken is dan ook niet mijn favoriete hobby. :-)))
kl staat voor een Kofielepel,
(net zoals el voor eetlepel en tl voor theelepel staat)

En dat is een inhoudsmaat van 5 milliliter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*koffielepel, dubbel ff,
Rieneke1
12 jaar geleden
+, jij was de eerste met het goede antwoord, bizarre min weer.