Ik ga zelf huzarensalade maken. Hoe bereken ik de hoeveelheden per persoon?

Voor 12 personen ga ik het maken.

Ik vind een gewone aardappel de grote van een mandarijn, kleiner vind ik een kleine aardappel en groter noem ik een grote aardappel.

En voor eiersalade, hoeveel eieren per persoon is gemiddeld?

Recepten ook welkom, graag erbij vertellen voor hoeveel personen het dan is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
13.2K

Antwoorden (4)

hallo

voor de huzaren salade kun je 100/125 gram p.p. aanhouden,
http://www.smulweb.nl/recepten/1387051/Ouderwetse-huzarensalade

voor de eiersalade 1 tot 1,5 ei p.p.
tip: eiersalade is lekker met joppiesaus ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er nogal aan wat er verder op tafel komt. Als de huzarensalade de hoofdmoot is lijkt 125 gram mij wat weinig.
Voor een portie maaltijdsalade rekent men meestal 400 gram.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik bedoelde ook voor er bij ;)
Zoals je vaak ook meer aardappels gebruikt als je puree maakt moet je dat ook doen bij huzarensalade.
Ik zou zeg maar een normaal aardappelportie (100/125 gr) aanhouden plus 1 extra aardappel pp. Zijn het hele grote eters dan reken 2 aardappels extra pp.

En je kunt het ook nog altijd serveren met stokbrood erbij, dat vult ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt eraan gebruik je het als maaltijd salade of als voor gerecht voor een maaltijd salade ongeveer 150 gr ex het brood of stokbrood

Toegevoegd na 6 minuten:
houd het dan op ongeveer 125 gr pp dan zitten ze niet overvol en proeven ze alle smaken nog ligt natuurlijk ook aan de soep die je serveert als het een erg bonden soep is met veel ingredieenten ongv 100 gr veel plezier met het eten