Kan ik mirabellen invriezen?

Internet zegt me dat het niet kan, maar is er iemand die wel mirabellen heeft ingevroren die na het ontdooien wel nog lekker waren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeh! Als je er teveel hebt... Ik wil je wel helpen :-)

Het beste antwoord

Mirabellen laten zich juist goed invriezen. Je moet ze niet ontpitten en 2 min. blancheren in water met 2 gram citroenzuur. Ze zijn dn 8-10 maanden houdbaar.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als ze heel vers zijn, kan je ze ook goed in suikersiroop invriezen. Op 5 kg. mirabellen, 1½ l. water en 1 kg. suiker met 3 gram vitamine C tabletjes. Het water aan de kook brengen, de suiker en vit. tabletjes hierin oplossen en het water laten afkoelen. Halveer en ontpit de mirabellen en doe ze in diepvriesbakjes-zakjes. Schenk er zoveel suikersiroop op tot ze net onder staan. Druk de lucht er zoveel mogelijk uit en vries ze in.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK heb 2 antwoorden gekregen en alle twee de antwoorden heb ik ook op internet gevonden. Alleen jij hebt er bijgezet dat je een bron had. Sportief. Ik wilde een antwoord van iemand die uit ervaring spreekt, maar hier heb ik ook wel wat aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste van twee antwoorden.

Andere antwoorden (1)

Op zich kan het wel, maar de pruimen gaan er een beetje kapot van. Voor jam is dat niet zo erg, maar als je het als vrucht wilt eten is dat niet zo lekker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus als moes kan het wel. Als je veel pruimen hebt even blancheren en in porties invriezen. Je hebt dan een mooie basis voor taarten in de winter.