wat voor maaltijd kun je bereiden met aleen waterkokers?

mijn familie verklaard me voor gek dat ik altijd eitjes kook in de waterkoker, wat in mijn ervaring super goed werkt
als uitdaging zou ik een keer voor de familie koken een compleet diner echter aleen gebruik gemaakt van waterkokers
ik zou graag wat ideeen op doen wat ik allemaal kan maken naast , ei, rijst en sate
ik heb ongeveer 10 waterkokers ter beschikking

alvast super bedankt
groetjes robbert

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
14.5K

Antwoorden (13)

Ik zou roti maken want ja de kip saus rijst alles is te koken
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
roti en rijst ? mss wel lekker combi.. maar niet zo t hoord he ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet hoe jij roti.maakt hoor xD
maar volgensmij ben jij de enige die t in een waterkoker doet.
Gehaktballetjes, rookworst,sausjes en nog veel meer.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik vind de vraag erg leuk en ga mijn fantasie er ook even op loslaten. Ik hoop ook op reacties en iedeeen van anderen !

Toegevoegd na 55 minuten:
Groenten (worteltjes, diepvrieserwten, sperziebonen, noem maar op,) kun je in diepvrieszakjes doen van goede kwaliteit en dan in de waterkoker doen. Krielaardappeltjes dito. Roomboter smelten bovenop de waterkoker, stukjes gekookt ei en gesnipperde worst/ham/ erover, toefje peterselie ...Voila je hebt een compleet hoofdgerecht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niet zo'n succes. Wat wil je trouwens met die roomboter? Dat kan toch niet in water..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vindt hem leuk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
roomboter in een bakje bovenop de waterkoker zetten dan smelt het langzaam
Je kan aardappelpuree maken.

Vlees kan je ook koken. Lees maar op onderstaande link.

Het is echt heel makkelijk, je kookt het gewoon mee met de rest van het prakje. Je doet bijvoorbeeld een aardappeltje en wat gesneden groenten in een pannetje en legt daar bovenop het vlees dat je wilt geven (gehakt, kip, tartaar, etc) en met een klein beetje water kook je tot alles gaar is. "Grote stukken" vlees moet je wel even klein snijden (b.v. kip in stukjes), anders duurt het te lang en is de rest al gaar, terwijl het vlees nog rauw is. Ik heb voor mijn zoontje altijd het vlees gekookt tot hij ongeveer 1 jaar was, nu bak ik het mee met dat van ons. Je kunt vrij veel soorten vlees/vis koken, ik gaf mijn zoontje b.v gehakt, kip, vis (koolvis, kabeljauw, zalm, tonijn), tartaar, schnitzel en varkenshaas. Gaat prima. Succes ermee, als je aan de slag gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noodles! Hoef je alleen maar je kokende water overheen te gooien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak wel eens een hele mager borrelhapje maar dat kun je ook als voorafje nemen. Kipfilet even een uurtje in de ketjap marineren en dan een kwartier in kokend water leggen. Je hebt dan een heel mager sappig en mals voorgerecht. Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gestoomde groenten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooraf: Cup a soup. Giet kokend water op een zakje in een kopje.

Hoofdmaaltijd: Zakje kant en klare sla of je maakt het gewoon zelf door het te wassen en te snijden. Een salade met gekookte eitjes, stukjes kaas en appel of zoiets. Dressing kan je ook gewoon maken.
Je hebt van die zakjes aardappelpuree die je kunt klaarmaken door er ook kokend water op te gieten, maar dat weet ik niet zeker of ze die nog verkopen. Het lijkt een beetje op die maaltijden die ze voor kampeerders hebben. Die waren ook in de supermarkt te koop.
Maar wortel kan je bijvoorbeeld rauw eten, maar ook kiezen om dat kort te koken. Zo kan je ook bijna alle koolsoorten rauw gebruiken in een salade als je het maar fijn genoeg snijdt. Kort koken zodat het beetgaar is dat kan ook. Ook andijvie kan je gewoon rauw verwerken.
Je kan ook een paar stokbroden nemen en daar paté en kruidenboter bij serveren.
Aardappels in een waterkoker koken? Ik weet niet of de koker dat overleeft. Je zou voorgekookte aardappels kunnen nemen en als je worstjes hebt dan kan je de blik gebruiken om ze af te koken. Voor een salade kan je die ook koud eten. Zie toegevoegde bron voor voorbeeld van een salade.

Nagerecht kan gewoon ijs of een kopje thee of oploskoffie doen.

Volgens mij moet dit lukken. Smakelijk!!

Toegevoegd na 12 minuten:
Zorg wel voor een goede tang voor keukengebruik zodat je de handen niet brandt en een heet blik of heet plastic zakje gewoon aan te kunnen pakken en voldoende grip te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
couscous of daarvan Taboulehsalade maken...;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste wil ik je afraden om oliebollen op te warmen in de water koker, maar, verder kan gewoon weg alles wat gekookt moet worden in water gekookt worden in de waterkoker, daarnaast, maar echter wel alleen als je er een heb met een platte bodem, niet met een spiraal, kunt je ook dingen zoals chocolade fondue etc bereiden in de water koker, laat weten of het een lekkere maaltijd geworden is :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Platte bodem.
wat je zoal kan koken in een waterkoker?
pasta's
groenten (soep)
aardappelen
vis
gehaktballetjes

andere bereidingen:
pudding
risotto van kip

Je kan ook heerlijk Wokken in de waterkoker.
Zoek maar eens wat Wok-gerechten op via Google of een andere zoekmachine.

Je hebt 10 waterkokers dus je kan 8 mensen uitnodigen.
Dan hou je nog één waterkoker over voor een mini-soepje en één waterkoker voor het pudding-dessert ;-)

Ik vind het best een geweldige uitdaging die jij aangaat.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk!! Weer iemand die de vraag snapt en die meedenkt met de uitdaging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die minkukel snapt er volgens mij niks van. ha ha dit is toch gewoon een leuke reactie!
noodles met (diepvries) spercieboontjes of pak soi (hoeft maar een paar minuten) en kipsaucijsjes (wel de goedgekruide versie, anders smaakt het gekookt echt nergens naar)...kip heeft namelijk het voordeel dat het gekookt niet heel erg taai wordt.
De saus zou je kunnen maken van poeder die je met water moet mengen en een paar minuten moet koken.
Weet niet in hoeverre je waterkoker daarna nog bruikbaar is voor thee.
Veel succes...laat me eens weten of het gelukt is en of het allemaal smaakte..ongeacht welk recept je maken gaat...

Toegevoegd na 5 minuten:
ik ben nog aan het denken voor het voor en na gerecht, maar kan er zo en twee drie niet uitkomen...als ik het weet, laat ik het je weten.

Toegevoegd na 7 minuten:
hotdogs willen ook in de waterkoker trouwens...dit zou je kunnen combineren met een pastasaus en macaronie..wat allemaal in de waterkoker te bereiden is.
Maar nu nog dat toetje en voorgerecht (ja soep maar die stond hier al)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt sowieso alles wat vacuüm verpakt is in een waterkoker verwarmen,zoals gerookte kip,worstjes en maiskolven.Deze kun je gewoon in de supermarkt kopen in een gesealde verpakking.
Wat ook goed gaat in de waterkoker is het maken glühwein,al is het daar niet echt de tijd van het jaar voor(alhoewel).
En terwijl je water kookt voor iets anders (het wellen van couscous bijvoorbeeld) kun je een met olie ingesmeerde schaal op de waterkoker zetten(natuurlijk het deksel van de waterkoker afhalen),een paar eitjes klutsen,lente-ui ringetjes,reepjes ham,blokjes tomaat etc..,in de schaal schenken en laten stollen.Lekker op de couscous met een maiskolf,worstje of gerookte kip en een salade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gepocheerde eieren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een hele maaltijd :p