Kun je ook iets maken met oude het andere deel van oude karnemelk? Zie uitleg.

Ik had laatst oude karnemelk dus dat had ik door een theedoek heen gedaan, zodat ik hang op overhield. Dat was erg lekker, maar dan houdt je nog heel veel 'sap' over. Kun je daar ook iets mee maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Het beste antwoord

Om op consumeren niet meer.
Maar je kunt het wel gebruiken om tuinbeelden een `oude look`te geven. Gewoon de beelden ermee insmeren en ze slaan na verloop van tijd uit.
Waarschijnlijk is dit niet wat je wilt weten, maar je kunt dus nog wel ìets maken met het sap van je karnemelk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat is zeker wel iets wat ik wil weten. ik vindt het gewoon zonde om weg te gooien, dus alle toepasingen zijn welkom. Vindt deze wel heel leuk, jammer alleen dat ik geen tuinbeelden heb...je bedoelt die van beton?, want ik heb nog wel een parasolvoet en een bloembak?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vindt dit een hele leuke tip. Dankjewel.

Andere antwoorden (2)

dat zou ik niet doen, je kunt last krijgen van buikkrampen het is een soort van zuur wat je overhoud
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staat wat je met de rest moet doen!

Recept

Hangop
Een echt ouderwets recept maar het blijft lekker!

Leg in een vergiet een in schoon water uitgespoelde doek (alle resten van wasmiddel of wasverzachter moeten verdwenen zijn! DY), zet hem in een diepe kom en giet de karnemelk erin. Laat het waterachtige deel van de karnemelk weglopen.

Schep van tijd tot tijd het dikke gedeelte uit de doek en ga zo voort, tot de hangop volkomen uitgelekt is. (Mijn oma liet het rustig een hele dag of hele nacht uitlekken, DY) Klop de hangop glad en roer, indien de hangop te zuur is, er wat melk of room door. Dien hem op met bruine suiker en beschuiten of cornflakes. Met stroop is het ook erg lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor het recept, maar de hangop had ik al, en ik zet het in een schone theedoek, want kaaslinnen heb ik niet, een nacht in een kom in de koelkast en meng het met kaneel en witte suiker..ook erg lekker.
Je kunt het ook in soesjes doen, is ook erg lekker.