Je bedoelt datgene wat ze hier in Limburg een frietei noemen denk ik. (Stukjes) hardgekookt ei in kerrieragout met een paneerlaag eromheen. Hoe je dat precies maakt durf ik niet te zeggen, maar wat ook lekker en wel simpel te maken is, zijn Schotse eieren. Hardgekookte eieren in een balletje gekruid gehakt rollen en op de gebruikelijke manier bakken. Lekker met curry of ketchup, sla en gebakken aardappeltjes of friet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon een ei koken dan pellen en dan er gehakt omheen doen en dan bakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De snackbar waar ik gewerkt heb sneed een kroket in de lengte doormidden, drukte de twee delen een beetje plat met de paneermeel aan de onderzijde, en dan een gekookt ei op 1 deel, andere deel erop, een beetje erom heen kneden in de vorm van een bal. Ongeveer 4 minuutjes frituren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken geen eierballen, maar ik neem aan dat je een gefrituurd ei bedoelt:
1 ei per persoon
room
bloem
1 losgeklopt ei gekruid met peper, zout en wat nootmuskaat
paneermeel
een frituurpan met olie.
Kook de eieren 3 minuten, ze moeten nog zacht zijn. Laat ze even schrikken en pel ze heel voorzichtig.
Wentel ze eerst door de room, dan door de bloem, vervolgens door het losgeklopte ei en tenslotte door het paneermeel. Bak ze dan meteen in de hete olie tot ze rondom bruin zijn.
Laat het ei even op keukenpapier uitlekken en serveer het ei dan op een salade. Snijd vlák voor het opdienen het ei door zodat de nog vloeibare binnenkant mooi te zien is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij een cafetaria in Steenwijk hebben ze eierballen ,
dat is een ei met daarom heen een kerrie ragout .