Wie heeft er een goed recept voor cake?

Ik wil graag een cake bakken en zoek nu een goed recept. Op internet staan natuurlijk tig recepten voor cake, maar ik wil er graag eentje van iemand hier, zodat ik ook echt weet dat het een goed recept is.

Ik zou het wel leuk vinden om niet zo'n standaardrecept te hebben, maar eentje die net een tikkeltje anders is maar die niet heel duur is om te maken of zo.

Dus wie heeft er voor mij gegarandeerd een succesrecept?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Deze is meesterlijk! Zelf nooit gemaakt, alleen gegeten.

Ingrediënten
1 ei
220 gr donkerbruine basterdsuiker
2 eetlepels boter, gesmolten
250 gr witte bloem
3/4 theelepel bakpoeder
1/2 theelepel soda bicarbonaat
1/2 theelepel zout
250 ml karnemelk
60 gr gehakte noten

Bereidingswijze
1. In een mengkom het ei opkloppen. Basterdsuiker en boter geleidelijk toevoegen. Bloem, bakpoeder, soda bicarbonaat en zout mengen en afwisselend met karnemelk aan het eimengsel toevoegen. Laat het beslag net vochtig worden en roer dan de noten erdoor.

2. Het beslag in een bakvorm van 23x13 cm gieten. Gedurende 45-55 minuten op 180°C/gasstand 4 bakken tot een vleespen schoon uit het midden verwijderd kan worden. 10 minuten laten afkoelen, uit de bakvorm verwijderen en op een rooster leggen.

Succes he!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Je cake staat nu in de oven, ik ben benieuwd!
Het beslag was in ieder geval erg lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou de cake was heerlijk hoor, nogmaals bedankt!
Ik heb er alleen wel 160 g suiker ingedaan in plaats van 220 g en hij was nog best wel zoet, dus de volgende keer doe ik er denk ik nog wat minder in. (Ja, de volgende keer, het recept is zeker voor herhaling vatbaar!)

Andere antwoorden (3)

Ik heb op de site van albert heijn weleens een recet gezien en de cake gemaakt. die is succecvol gelukt ;)
Succes en geniet van je cake als die klaar is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Welk recept was dat dan?
Want er staan veel recepten van cake op de site van de Albert Heijn.
Het recept van Blue Band blijft toch mijn favoriet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk en snel gemaakt is mijn;

Ananas-macadamiacake;

450 gr. ananasstukjes uit blik,
1 ei,
150 gr.macadamianoten,
150 gr. zelfrijzend bakmeel,
100 gr. witte basterdsuiker of fijne kristal-,
90 gr. gedroogde kokos,
125 ml. melk.

Een cakevorm van 14 bij 21 cm.of 2 vormen van 8 bij 25 cm. 2 vormen bak je 25 min. in de oven, 1 vorm 50 min.

Voorbereiding;
Zet de bakplaat in het midden van de oven. Verwarm de oven voor op 180-190 graden C. Ligt eraan of je een hete oven hebt, je kent hem zelf het beste.
Prepareer de vorm door hem in te sprayen met bakspray of in te kwasten met gesmolten boter. Zet de vorm met de onderkant op bakpapier en omtrek de vorm met een potlood. Dit knip je uit en legt het op de bodem van de cakevorm.

Laat de ananas uitlekken in een zeef en plet hem met een grote lepel zodat je al het sap eruit drukt. Het is belangrijk dat de ananas niet te nat is, want dan wordt de cake klef en zwaar.
Rooster de macadamianoten in een koekenpan met dikke bodem, al roerend op matig tot hoog vuur, tot ze bruin zijn. Hak ze dan fijn.

Doe de ananas in een grote kom, voeg het ei toe. Roer dit met een houten lepel door elkaar. Roer daarna het gezeefde bakmeel, de suiker , de kokosrasp en de melk er goed doorheen. Verdeel het beslag in de vorm
Zet de cake ong. 50 minuten in de oven die minstens 10 min. moet zijn voorverwarmd.

laat de cake 10 min. rusten voor je hem uit de vorm haalt en op een rooster af laat koelen.

Het is een cake zonder boter, maar hij is ook overheerlijk als je een plakje met een laagje roomboter besmeerd!
amc