Waar kun je muesli nog meer mee eten behalve met yoghurt?

Zie vraag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
29.3K

Het beste antwoord

Een nacht laten weken in wat melk of vruchtensap.
De volgende dag vers fruit en (magere) kwark toevoegen.

Volgens mij kun je het ook gebruiken om koekjes van te bakken, maar dan moet je even googlen.

Toegevoegd na 3 minuten:
op recepten. Op de site van okoko, maar ook smulweb staat wel een recept.

Je kunt op beide sites zoeken op het ingrediënt "muesli".

Toegevoegd na 19 uur:
Ik krijg vreemde reacties hier.
Natuurlijk gewoon in de koelkast laten weken en als dat afgedekt gebeurt dan is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

In melk,
drinkyoghurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met koude melk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met karnemelk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fruit, dat is lekker en zeker moeite om te proberen en ook nog eens extra gezond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vla kun je ook proberen. Aardbeien, chocolade, vanille vla etc.. Erg lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sojamelk / sojayoghurt naturel / met vruchtjes. Echt heerlijk en geen lactose!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een appel (met schil en al) op de rasp fijnraspen. Hier muesli overheen strooien, met suiker en een klein beetje kaneel, en dat voorzichtig maar compleet overgieten met yoghurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door roomijs smaakt ook niet verkeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met kwark of vruchten puree.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In pannenkoeken dus in de pan nadat je het beslag er in hebt gedaan, zo nodig met extra rozijnen of krenten.

Ik neem het op vakantie/kamperen mee als noodrantsoen als er geen eten voorhanden is, samen met Elk (magere melkpoeder).
Door elkaar roeren en water er bij.
Smaakt prima, weegt weinig en lang houdbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker;

Meng eens 2 eetl. kwark met 2 volle theel. aardbeienjam.Verdeel hier plakjes banaan over en bestrooi met muesli en aardbeienstukjes. Ik strooi er ook wel eens rice-crispies over, is ook erg lekker.

Muesli makronen;

Snel gemaakt en lekker.
Sla 2 eiwitten met een snufje zout stijf en meng hier losjes
100 gr. mueslivlokken (zonder rozijnen) met een spatel door. Niet roeren maar echt spatelen (scheppen).
naar smaak wat suiker of zoetstof erbij doen. Leg velletjes ouwel of bakpapier op een bakblik en schep hierop kleine hoopjes eisneeuw massa. Bak 20 min. in een oven van 175 graden C.

Maak er eens knapperige muesli van;

Meng 150 gr. muesli met; 2 theel. kaneel, ½ theel. gemberpoeder, 75 gr. geraspte kokos, 100 gr.gehakte noten, 100 gr.zonnenbloempitten.
Meng 2 eiwitten met 150 gr. bruine suiker en kneed dit samen met het mueslimengsel door elkaar.
Spreid deze massa uit over bakpapier op een bakblik en bak 30 min. in een voorverwarmde oven van 200 graden C.
Elke 10 min. eruit halen en even goed omroeren met een lepel en dan weer gelijkmatig op het blik uitspreiden.
Op het eind van de baktijd 50 ml. ahornsiroop of honing er
over gieten en goed erdoor heen mengen. Nog eens 15-20 min. bakken, tot de vloeistof verdampt is. regelmatig roeren om verbranden van de hoeken en de bovenste laag te vermijden. Na het bakken op het blik af laten koelen en daarna in een luchtdichte doos bewaren.
Heerlijk om over van alles te strooien.

Of;
125 gr.Muesli en 3 eetl.rozijnen in een kom doen en er 2 eetl. citroensap over gieten. ½ uur in de koelkast weg zetten. Nu 2 worteltjes en 2-3 appels raspen en alles vermengen met de muesli/rozijnen. Hieronder mascarpone of andere roomkaas en perendiksap mengen. Leg er nog wat appelschijfjes op bij het opdienen.
amc