Dit is een schotel met verschillende koude griekse hapjes

De volgende hapjes zijn erg lekker om te maken voor een pikilia.
keftesdakia (griekse gehaktballetjes), dolmas ( gevulde wijnbladeren)(deze zijn zelf te maken maar is behoorlijk veel werk dus meestal koop ik ze kant en klaar),groene pepers, olijven,fetakaas, melitzanosalata (auberginekaviaar),tirosalata ( salade van fetakaas )taramosalata ( pate van viskuit)witte koolsalade, geraspte wortel, witte bonensalade, rode rijst, tsaziki.
maak deze hapjes mooi op op een serveerschaal en garneer met sla, partjes tomaat en plakjes komkommer.Geef er stokbrood en kruidenboter bij. lekker met een witte of rode wijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Pikilia in een Grieks restaurant zijn gevarieerde (vooraf-)hapjes, een beetje vergelijkbaar met tapas.
Het zijn bijvoorbeeld dolmades (gehakt in druivenblad),
keftedakia (hete gehaktballetjes in tomatensaus), olijven, inktvisringetjes etc. etc.
In sommige restaurants kun je een pikilia-schotel bestellen: een assortiment van diverse pikilia.
Erg lekker! ;-)

Grtz. Koos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekker+