Kan je door de oetker custard pudding ook cacao doen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.5K

Antwoorden (3)

Waarom niet?, het word er alleen maar lekkerder door
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan,alleen moet je de cacaopoeder eerst losroeren met een beetje water en dan toevoegen aan het custardmengsel. Anders lost het niet goed op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het de bedoeling om een chocoladepudding te maken? Dan kan je deze heel gemakkelijk( en zeer lekker) zelf maken door gewoon in je melk cacaopoeder of chocoladerepen en suiker(allemaal naar eigen smaak) op te lossen in de warmende melk en dan je pudding te dikken met maizena die je een een beetje oplost in koude melk en dit naar gelang de gewenste dikte er bij mengt en nog eventjes kort opkookt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pudding dik je niet in met maizena... Klop een eidooier met suiker totdat deze bleek (lichtgeel) ziet. Breng ondertussen melk met de cacaopoeder aan de kook en klop dit in een dunne straal door het eimengsel. Doe het geheel weer op het vuur en verhit langzaam tot 84 graden met veel roeren. Haal van het vuur af, en koel snel af i.v.m. bacterievorming (wasbak met ijswater). Je custard zal nog wat indikken. Je kunt eventueel een blokje boter aan het einde toevoegen om velvorming tegen te gaan.