Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom staat op de verpakking van runderhart 'dierlijk'? Kan dit ook door mensen gegeten worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hier in Nederland geeft men het als honden en kattenvoer.
In Belgie , Frankrijk, Luxemburg enz. is "coeur de Veau" braisse of roti in diverse bereidings vormen, een specialiteit.
Dit geldt evenzo voor o.a. Pens. Hier in Nederland is het dieren voer, En niet alleen in bovenstaande landen, een specialiteit die echt lekker smaakt. Gewoon een keer proberen, en niet bij voorbaat al "bah, getverderrie" schreeuwen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hart, "coeur de Veau" is trouwens na 15 minuten in de pan al klaar om geserveerd te worden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik zou niet weten waarom niet.
maar mensen zijn in dit gedeelte van de wereld niet gewend om hart te eten, of maag e.d.
het is bedoeld voor dieren, daarom staat dat er ook op.
maar mocht je willen proberen; geen gevaar :)
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Het staat er op omdat men hier in West Europa niet gewend is om runderhart te eten. Men geeft heet vooral aan honden en katten. Je kúnt het wel eten, maar dan zou ik het bniet bakken, maar stoven, lang laten sudderen. Het is nogal een grote spierbonk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou je hebt in mijn ogen al 2 perfecte antwoorden gehad waar ik zelf niks meer aan toe te voegen heb. Het klopt inderdaad dat het erop staat omdat het normaal gesproken niet geschikt is voor menselijke consumptie Volgens mij kauw je je verrot op dat ding. En dieren hebben nou eenmaal een ander gebit.
En in het buitenland schijnt het kennelijk wel gewoon te zijn dat men dat eet. Maar die vinden het dan weer uitermate vreemd dat wij dropjes opeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding