Over 3 dagen is het pasen en traditioneel is het "eitje-klutsen". Hoe krijg/kook ik het hardste ei?

Of weet iemand een speciale techniek voor het 'klutsen'? Valsspelers mogen ook reageren ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Het beste antwoord

kleine uitleg over eiwit: eiwit word taai als het razend snel van temperatuur veranderd, hoe sneller hoe taaier, kortom pak een grote pan met veel water, voeg een scheut azijn toe ter voorkoming van grote barsten en het uitlopen van het ei, laat dat eerst koken en doe dan het ei er in, op deze manier gaart het ei super snel en dus word hij taai.
na een minuut of 12 haal je hem uit de pan en stop je hem in een emmer gevuld met ijs en aangevuld met ijs koud stromend water, op deze manier koelt hij razend snel terug naar 0 graden, en word hij nog taaier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Eerst koken tot dat hij hard is en daarna gelijk in de vriezer leggen echt ze worden harder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een paar eieren stiekem niet koken ;) geef ze een kleurtje zodat je het weet :P nee das flauw!
heeft een beetje te maken met de hoek en snelheid waarmee je slaat, maar ik denk altijd maar zo als mijn ei gebroken is kan ik hem tenminste opeten XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het andere ei tikken met de punt van jouw ei en met een flink vaartje. Dan heb je de meeste kans dat het jouwe heel blijft en het andere ei gekneusd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een foute antwoorden, alles geprobeerd, maar nog niet gewonnen. Schijnt met gips te moeten...
er waren meer valsspelers in de familie...