Is het aan te bevelen diepvriesgroente te wassen?

Verse groente was ik voor gebruik, vanwege aarde, pesticiden, en mensenhanden die er langs gaan in de supermarkt.
Maar is het aan te bevelen om diepvriesgroente ook te wassen alvorens deze te bereiden?
Dan bedoel ik met name de vers ingevroren 'losse'groentes, dus geen kant en klare schotels o.i,d.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
3.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
volgens mij is dit al gewassen, maar niet zeker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij sommige groenten, zoals rucola in een zakje, staat erop dat het is gewassen. Op diepvriesgroente staat zoiets doorgaans niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt mij dat het al gewassen is, als dat niet zo is, zou het wel lastig zijn om diepriesgroente te wassen.

Het beste antwoord

Een voordeel van diepvriesgroente is dat je het niet hoeft te snijden en te wassen.
Het is schoon, naar mijn ervaring schoner dan de voorgesneden groentes uit het koelvak van de supermarkt.

Toegevoegd na 39 minuten:
Diepvriesgroenten die niet uit Nederland, Frankrijk, Duitsland of Denemarken komen, kunnen met chloor gereinigd zijn. Deze behandeling laat agressieve chlooramines achter, die uiterst moeilijk te verwijderen zijn. Dus ook dan heeft wassen weinig zin.
SimonV
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan geen kwaad ze te spoelen (tenzij er natuurlijk kruiden o.i.d. op zit), maar het is niet nodig. De groenten worden gewassen voor ze in de verpakking gaan, en meestal komen daar ook geen handen aan te pas, alles gaat machinaal.