Wie weet een lekker recept voor een pastasalade?

Ik wil graag een pastasalade koken vanavond. Het moet een hele maaltijd voorstellen. Liefst met vis. Iemand een recept?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (4)

Hier een aantal voorbeeldjes:
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=pastasalade&proteinSource=vis
bamibal
13 jaar geleden
Tonijnpasta salade

* 225 gram pasta
* 4 lente uitjes, in plakjes plus reepjes (voor de garnering)
* 1 gele paprika, zonder zaad, in blokjes
* 125 gram sugar snaps, in blokjes
* blikje afgegoten mais van 200 gram
* blikje afgegoten tonijn in water (175 gram)

Dressing:
* 5 eetlepels gezeefde tomaten
* 1 eetlepel olijfolie extra vierge
* 2 eetlepels balsamicoazijn
* 2 eetlepels vers gehakte basilicum
* zwarte peper

Bereidingswijze
Kook de pasta volgens aanwijzingen op de verpakking beetgaar. Giet af, spoel onder de koude kraan en giet zeer goed af. Doe in een serveerschaal.
Klop voor de dressing de gezeefde tomaten, olijfolie, suiker, basilicum, en zwarte peper in een kom goed door elkaar.
Schenk de dressing over de pasta en meng het goed door elkaar. Voeg de plakjes lente ui, de gele paprika, sugarsnaps, mais en tonijn toe aan de pasta en schep het goed door elkaar. Garneren met de reepjes lente-ui.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kook een pak tortelloni met ricotta-spinazievulling ca. 2 min. in ruim kokend water met wat zout gaar. giet hem af en laat afkoelen en uitlekken.
Pel en snipper een (rode) ui en 1 teen knoflook.
Meng 5 eetl. slasaus met 200 ml. creme fraiche. breng op smaak met zout, peper, suiker en citroensap.
Roer de uisnippers, knoflookpers en vers geknipte bieslook door de saus.
Meng de saus met de pasta en laat 30 min. intrekken.
Was 400 gr. kerstomaatjes en halveer ze.
Was de komkommer en snijd hem in blokjes of in lange repen met de kaasschaaf.
Pluk zalm uit blik in stukken .
Was 125 gr. rucola en trek hem evtl. wat kleiner.
Schep dit alles door de pasta en breng nogmaals op smaak
met zout en peper.
Plet een paar roze peperkorrels en bestrooi de salade hiermee, als je ze toevallig in huis hebt. Je kunt er nog wat zwarte olijven door mengen als je dat lekker vindt.
amc
13 jaar geleden
spiraalpasta koken, afspoelen onder koud water als het gaar is. dan mengen met gehalveerde kerstomaatjes, verse basilicumblaadjes en mozarella in stukjes. dressing: olijolie, citroensap, peper en zout.

eenvouding, maar erg lekker!

wat ook lekker is: pasta mengen met tonijn uit blikje (milieuvriendelijke natuurlijk!), blikje uitgelekte mais, peper en mayonaise en beetje citroensap. voor de kleur eventueel in blokjes gesneden groene en rode paprika erbij.

of pasta mengen met fetakaas, rucola, en gemarineerde rode paprika in stukjes (zelf gemaakt of uit een pot). mengen met dressing van olie, citroensap en peper.