Hoe kan de chocolade in muffins zo mooi vierkant en hard blijven?

De stukjes chocola smelten kennelijk niet want dan zouden ze niet meer vierkant zijn. Is het dan bevroren als het de muffin ingaat, of wordt het weer vierkant hard? HOE ZIT DIT?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (3)

Ik heb het ooit eens zien maken in een kookprogramma en ik meen mij te herinneren dat de stukjes chocolade in de vriezer werden gezet.Hier een recept voor de muffins, al wordt er met geen woord over gerept.
http://www.okokorecepten.nl/recept/bakrecepten/muffins/muffins-stukjes-chocolade
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De chocolade die er bij zit is daar speciaal voor gemaakt, zelf ingevroren chocola zal smelten namelijk in de oven....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het gebruik van pure chocolade,deze smelt gedurende het bakproces een beetje maar wordt direct weer hard tijdens het afkoelen.Je kunt ook speciale kookchocolade gebruiken of bolletjes chocolate chips.