Ik wil vanavond lasagna maken, maar kom er achter dat ik geen bloem heb voor de bechamel. Wel zelfrijzend bakmeel. Lukt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
35.8K

Het beste antwoord

ja ik moet bekennen dat ik dat ook wel eens doe als de 'afdeling inkoop' haar werk niet zo goed gedaan heeft..

in feite is zelfrijzend bakmeel voor het allergrootste deel bloem, alleen er zit nog wat bakpoeder bij zodat bijv een cake niet als een baksteen uit de oven komt.

bij bechamelsaus merk je het nauwelijks dat er bakpoeder in zit, want er zit ook nog een hoop melk in waardoor het bakpoeder nauwelijks zijn werking kan doen.

in theorie zou de bechamelsaus een iets luchtiger laagje in de lasagne vormen, maar echt, dat merk je in de praktijk niet en nu ik er over nadenk, iets luchtigere saus zou ik misschien juist wel lekkerder vinden. maarja zoals gezegd, je merkt het niet, dus eet smakelijk vanavond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De saus ziet er prima uit! De lasagne zit nu in de oven. Maar ik maak me vooralsnog geen zorgen. Het ziet er prima uit, en de smaak was ook goed.

Andere antwoorden (1)

Kan geen kwaad, lijkt me.

Maar als je twijfelt: je kunt ook gewoon de variant met tomatenpasta doen. Heb je geen bechamel nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een tomatensaus gemaakt, maar over lasagne doe ik altijd tomaten- en bechamelsaus. Bloem is iets wat ik altijd in huis heb. Behalve vandaag :-)
Natuurlijk kan ik het ook zonder bechamel maken, maar dan is het geen echte lasagne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, snap ik. Dacht een tijdelijke oplossing te hebben :) Eet lekker vanavond. Italiaans wijntje erbij, kaarsje aan, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen Italiaanse wijn, maar een zuid-afrikaanse smaakt er vast ook prima bij!
Dank je wel voor je antwoord.