Wat is een lekker recept met veel (>6) tomaten?

Beetje te ruim ingekocht... Het zou jammer zijn ze weg te moeten gooien.
Heeft iemand een goed idee wat ik ervan kan maken? Heb gegoogled, maar dan krijg je tig recepten, zonder dat je weet hoeveel tomaten erin gaan. Ik dacht ik probeer Goeie Vraag. Bedankt!

Toegevoegd na 7 minuten:
Liefst voor in een maaltijd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Gevulde tomaten natuurlijk!

Pastasaus van maken

Maak er een lekkere pastasaus van. Dat kun je als het moet invriezen in porties. Uitje, knoflook, olie, italiaanse kruiden, bouillonblokje, zout, peper. Uitje fruiten, knoflook erbij en zachtjes meefruiten. De blokjes tomaat en de rest van de ingredienten erbij doen en goed roeren tot het begint te pruttelen. Doe er een beetje water bij en kook het een uur of twee lekker in en klaar is je saus.

Griekse salade! Echt heel lekker! Je snijd de tomaten in blokjes, ook een komkommer in blokjes, blokje feta kaas in blokjes en een ui in fijne Ringen snijden! Olijfolie Erdoor en kruiden.. En klaar

kijk eens op www.wezooz.be daar staan veel recepten op

Je hebt veel tomaten, koop nu nog mozzarella, en basilicum en lenteuitjes en klaar. Scheur de mozzarella in plakjes, en verspreid deze over een bord. Snijdt de tomaten in stukjes hoe je ze ook in een salade zou stoppen. Stop de tomatenstukjes in een kom en voeg hier zout, peper, olijfolie en een beetje kruidenazijn/wittewijnazijn/azijn aan toe. Rustig aan met het azijn, rijkelijk met olijfolie. Snipper de lenteuitjes en doe deze er ook doorheen, nu mengen. Gooi de op smaak gemaakte tomaten over de mozzarella op bord/schaal. Snij de basilicumbladeren (niet zuinig doen) heel fijn of stop dit in een vijzel, meng dit met zout en olijfolie. Doe dit over de tomaten heen. Je het een soort pesto. Leg de overige basilicumblaadjes over de tomaten heen en klaar.

ik weet niet hoe het recept heet maar het is van jamie oliver en heb het na gemaakt echt een aanrader! aardappels koken afkoelen en in schijfjes snijden kip grillen over voorverwarmen, pak de voorverwarmde schaal eruit, leg de aardappelschijfjes de gegrilde kip erop en maak het af met verschillende soorten tomaten en mozzarella eventueel, kruiden met zout pepper koriander de oven in en klaar

Als mijn moeder doordeweeks eens zin had om gemakkelijk te koken, bakte ze tomaten en plakjes spek. Voeg wat peper toe en serveer er volkorenbrood en groene salade bij. Als dessert vers fruit en je hebt een volledige maaltijd. Wij vonden het altijd erg lekker!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100