Wie heeft er goede, lekkere en gezonde recepten voor smoothies met eenvoudige ingrediënten?

Leuk is als je ze zelf ook hebt gemaakt en ze bevallen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (4)

Aardbeien-Banaan smoothie:

* Halve kop yoghurt
* Banaan in stukken gesneden
* Kop aardbeien
* 3/4 kop appelsap

Giet het appelsap in de blender. Voeg de yoghurt toe en mix tot een gladde massa. Voeg de stukken banaan toe en de helft van de aardbeien. Mix wederom tot een gladde massa en dan voeg je het laatste gedeelte van de aardbeien toe. Klaar.

Voor elke smoothie geldt in ieder geval:
Als je je fruit van te voren hebt ingevroren, wordt de smoothie dikker en lekkerder. Als de smoothie niet dik genoeg is, kun je er ook nog ijsblokjes aan toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lekkerst en eigenlijk ook het leukst is gewoon er zomaar wat fruit in gooien (2 of 3 soorten), yoghurt erbij, gecrushed ijs erbij en blenden. Dan zit je niet steeds met het fruit afwegen enzo en het smaakt even goed.
Druiven, banaan en perzik is samen lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aardbeien-yoghurt smoothie voor 1 persoon.

75-100 gr. aardbeien,
1 theel. limoen-of citroensap,
1-2 eetl. witte basterdsuiker,
5-6 eetl. magere yoghurt,

Was de aardbeien,neem de kroontjes weg en laat ze uitlekken. Snijd de vruchten in kleine stukjes. Doe ze in de mengbeker. Voeg limoen of citroensap en suiker toe. Maak er met de staafmixer een gladde puree van. Voeg yoghurt eetlepel voor eetlepel toe. Roer alles met de staafmixer tot een glad mengsel. Schenk de smoothie in een hoog glas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor één persoon:

1 schep roomijs
banaan
aardbijen
evt. mango of kiwi

Heeerlijk!
je kan eigenlijk al het fruit wel afwisselen, je kan mixen wat je in huis hebt, en is ook lekker met bijvoorbeeld ananassap of sinaasappelsap in plaats van ijs!

Succes en geniet ervan! ;-)