Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn er nergens speculaas kruiden te koop? Niet bij AH JUMBO C1000 EMTE.Voorgaande jaren geen probleem. Krijg ook nergens een antwoord. Wie ?

Heb ik nodig om speculaaskoek te maken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat:

1. de meeste winkels koekkruiden verkopen. Is wat anders dan speculaaskruiden.
2. het "seizoen" voor de meeste winkels voorbij is.

Je kunt het ook zelf maken:

30 gr kaneel
10 gr kruidnagelenpoeder
10 gr nootmuskaat
5 gr witte peper
5 gr anijszaad
5 gr korianderzaad
Bereidingswijze

Doe alle kruiden in een kom en schud ze door elkaar. Bewaar de kruiden in een goed afsluitbaar potje.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het verschil zit 'm in de kruidnagel. In "echte" koekkruiden zit geen kruidnagel, in speculaaskruiden wel.

Er schijnen verschillende mengsels te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je zou het nog kunnen proberen in de biologische winkels.Of een recept googles, die zijn er wel, zelf experimenteren kan ook, als je eenmaal de basiskruiden kent. Iets meer of minder nemen van het oorspronkelijk recept
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Waarschijnlijk wel bij "de Tuinen". Dat is een zaak met onder andere oudhollands snoep.
En bij Super de Boer, Spar, andere kruidenierszaken?

Vraag het anders of je bij de bakker dit kunt kopen. Die maakt speculaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb deze speculaaskruiden een keer kunnen kopen bij een oud winkeltje wat zich bevond in het openlucht museum bij Arnhem. Ze verkochten daar ook speculaas plankjes...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt bij Albert Heijn ,hier tenminste,de kruiden van Verstegen op andere plek hangen,vraag me niet wat de logica daarvan is.Daar hangen ook koek- en speculaaskruiden tussen.Dat zal toch alleen hier zo zijn?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier hangen de 'bakkerskruiden' ook bij de bakspullen, niet bij de kruiden voor de maaltijd.
probeert het eens bij een goede koffie/winkel of een kruiden zaak, zoals de peperbol in amsterdam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens op de markt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze kruiden kun je kopen in kruiden of reformwinkels.Zelf heb ik ze gekocht in Blerick , maar ook in Tegelen in de plaatselijke kruidenwinkel. Succes.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding