Ik heb net 4 konijnen geslacht,weet iemand een recept voor konijnenlever?

Met het vlees weet ik wel raad gezien deze tijd van het jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.4K

Het beste antwoord

op de volgende site vind je recepten voor konijnen lever...

http://www.xs4all.nl/~sjeef//Nederlands/Recepten/Belgie/Voorgerechten/konijnelever.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoofdgerecht Ingrediënten voor 4 personen
4 rijpe bakbananen, 2 eieren, een scheutje olie, 2 el bloem, 4 el paneermeel, 20 eindjes spaghetti van ca. 3 cm, 4 konijnenlevers, boter, 1 el suiker, 1 tl frambozenazijn, 20 blaadjes citroenmelisse, 2 el Luikse stroop (peren- of gemengde), het sap van 1/2 citroen, peper, zout

Bereidingswijze
Pel de bananen, snijd de uiteinden af en verdeel elke banaan in 5 gelijke cilindertjes. Klop de eieren met wat olie los. Wentel de bananencilinders achtereenvolgens door de bloem, de eieren en het paneermeel en steek in elk kroketje een eindje spaghetti.
Kruid de konijnenlevers met peper en zout en bak ze in boter. Strooi er de suiker over en laat die 3 minuten karamelliseren. Deglaceer de braadjus op het allerlaatste ogenblik met de frambozenazijn.
Bak de kroketjes vlak voor het serveren in frituurolie goudgeel en laat ze op keukenpapier uitlekken. Steek naast elk stengeltje spaghetti een blaadje citroenmelisse.
Smelt de stroop in 3 el heet water en voeg het citroensap toe. Verdeel de saus over vier warme borden, schik een konijnenlever in het midden en schik er vijf bananenkroketjes omheen..