heeft iemand een kwarktaart recept?

mijn vriend is gek op alle soorten kwarktaarten, die er bestaan. Heeft iemand een leuk recept van kwarktaart wat weer eens wat anders is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Gebakken sappig kwarktaartje
Ingrediënten:
* 150 g zelfrijzend bakmeel,
* 100 g zachte roomboter+ wat extra voor het invetten van de springvorm,
* 150 g suiker,
* 1 zakje vanillesuiker of het merg van 1/2 vanillestokje,
* mespunt zout,
* 3 eieren,
* 1 flink borrelglas Amaretto of pina Colada,of voor een frisse variant het sap van een halve citroen,
* 250 g kwark,
* schijven ananas,of in schijven gesneden perziken uit blik,
* 50 g geschaafde amandelen of geraspte kokos
Ook nodig:
springvorm doorsnee 24 cm
oven
Verwarm eerst de oven voor op 180 graden C.
Vet de springvorm in met wat boter en bestrooi met bloem of geraspte kokos,overtollige bloem of kokos eruit kloppen.
Laat de ananas of perzik goed uitlekken.

Roer de zachte boter,suiker en de vanillesuiker tot een luchtige massa.
Klop de eieren er 1 voor 1 door.
Meng er de kwark,Amaretto (of citroensap/Pina Colada) en het zout door.
Spatel dan het zelfrijzend bakmeel luchtig door.
Vul de springvorm met het beslag,strijk indien nodig iets glad en verdeel er de uitgelekte ananas- of perzik over.
Bestrooi het geheel met de geschaafde amandelen of de geraspte kokos.
Bak de taart in het midden van de voorverwarmde oven gedurende ca. 60 minuten goudbruin en gaar.
Lekker met geklopte slagroom met suiker en een scheutje Amaretto of Pina Colada.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bevroren mokkataart: http://www.smulweb.nl/1322656/koken/recept/Bevroren-mokkakwarktaart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bodem maken van lange vingers of bokkepootjes, en tussendoor nog een laag bokkepootjes of lange vingers.
ook lekker is om er een soort vrucht door te mixen die goed smaakt bij de smaak van je kwarktaartmix.
combinatie lange vingers en bokkepoten smaakt ook goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwarktaart met een bodem van (kapotgelsagen) pepernoten en eventueel als extra vulling wat peren uit blik met wat pure chocolade-schaafsel.
Zo kom je gelijk van de restjes pepernoten af ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op www.smulweb.nl daar staat altijd een hele hoop op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg lekker is een kwarktaart met chocolade en passievruchten;

100 gr. koekjeskruimels (speculaasjes, bastogne, biscuits, kan allemaal, ik heb het wel eens gemengd gedaan, enfin maakt niet uit wat)
50 gr. gesmolten boter,
250 ml. slagroom,
250 gr. kwark,
250 gr. mascarpone,
125 gr. witte basterdsuiker,
500 gr. witte chocolade, gesmolten,
vruchtvlees van 6 passievruchten.

Vermeng de koekjeskruimels met de gesmolten boter en doe in een springvorm van 20 cm. doorsnee, waarvan de bodem bedekt is met bakpapier of huishoudfolie.
Druk de kruimelsmassa stevig uit op de bodem en zet hem in de koelkast.
Klop met een mixer de kwark, room, mascarpone , suiker en chocolade tot een gladde massa.
Giet dit alles op de koekjesbodem en zet de kwarktaart
minstens 4 uur of de hele nacht in de koelkast terug.
Snijd de taart wanneer je hem gebruikt in punten en schep er het vruchtvlees van de passievruchten overheen
en serveer.
Je kunt er ook de rode vruchtbolletjes van granaatappel over doen . Dit smaakt ook erg fris!
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....Het kwark mengsel is dus enigszins warm door de gesmolten chocolade die je erdoorheen doet?
amc
13 jaar geleden
Ja, je moet het niet echt erg warm erdoor doen, maar door het mixen met de andere ingrediënten zoals de mascarpone en room koelt het ook nog sneller af. Dit kan ook geen kwaad hoor als het nog iets warm is en in de koelkast koelt hij helemaal door, want hij moet geruime tijd opstijven.
amc
13 jaar geleden
Ik bedoel dus dat de chocola na het smelten nog wat warm is. De koude kwark,room en mascarpone worden niet echt warm als alles gemixt is.