is aardappelpuree nog goed als het een week overdatum is ?

aardappel puree uit een pakje, ik heb het al jaren in de kast.,
nu heb ik er zin in maar is het een dikke week overdatum.
zou dat nog goed zijn ?

13 jaar geleden
in: Koken
25.2K

Het beste antwoord

Van dat droge poeder? De data die daar op staan zijn minimum houdbaar data. Eiegnlijkz ijn die altijd zeer conservatief. Kijk even of er geen beestjes in zijn gaan wonen. Als het gewoon droog poeder is, zonder gekke klonten dan is het nog prima bruikbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit poeder wordt doorgaans onder een stikstofatmosfeer luchtdicht verpakt, het bederft alleen als het zakje lek is en/of het erg warm bewaard wordt.
Gewoon in een keukenkastje in een luchtdicht zakje kun je het dus nog maanden gebruiken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de verpakking niet aangebroken is gebruik ik het nog rustig een paar maanden over de datum
Als er beestjes ingekropen zijn zie je dat direkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bekijk de "mogelijke overschrijding" van de datum altijd in relatie tot de totale houdbaarheid.
Er is natuurlijk altijd wat rek in die datum want met de spreiding die er altijd is zou een product anders voor die datum al bedorven kunnen zijn en dat willen producenten natuurlijk voorkomen.

dus: een pak melk dat 1 week houdbaar is kun je evt 1 dag na die datum nog proberen daarna mag je eigenlijk niet verwachten dat het nog goed is (en dat is het vaak wel trouwens).

maar, aardappelpuree is veel langer houdbaar (ik schat minimaal een half jaar) dat zou ik dan zeker een maand over de datum nog zonder zorgen eten, is het nog ouder zou ik het goed bestuderen voor consumptie
13 jaar geleden
Verschilt per aardappelpuree, ik zou het gewoon klaar maken een klein beetje proeven en dan merk je wel of het over de datum is ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedroogde producten zijn gerust nog veel langer te gebruiken dan dat de datum op de verpakking zegt. Maak je geen zorgen over de aardappelpuree en geniet ervan