wat zijn gemakkelijke maaltijden die je kunt bereiden waar je 1 a 2 pannen voor nodig hebt?

Omdat ik maar 2 pits heb.

Toegevoegd na 2 minuten:
Liefst niets iets van pasta.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
6.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij me die min hebt gegeven, dan had je er gelijk bij moeten zetten dat je liever geen pasta hebt. Zo voorkom je antwoorden waar je niets aan hebt en hoef je ook geen minnen uit te delen. Ik zie namelijk dat er bij de andere pasta-suggesties ook een min staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb die minnen niet gegeven.

Antwoorden (16)

Wat dacht je van Spaghetti..? :)

Toegevoegd na 21 uur:
Ik herhaal, zet er gelijk bij dat je liever geen pasta hebt. Snap niet waar de minnen op slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom de min..?
Macaroni, Nasi, Bami, stamppot, pannenkoeken en als je een over hebt kun je nog uitwijken naar diverse heerlijke overschotels.
Kijk anders eens op de diverse receptensites...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle soorten hutspot, macaroni....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stampotten (groente, aardappelen en vlees (of spekjes). Bonenschotels, stevige maaltijdsoepen, paella-achtige gerechten (rijst, groente, vlees/vis). Er zijn er een heleboel. Als je er eenmaal mee begint kom je met een beetje fantasie vanzelf op allerlei varianten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn allerlei heerlijke eenpansgerechten, met aardappels. Vlees kun je dan op de ene pit braden en de rest op de andere pit.
Je kan ook nog kiezen voor een hogedrukpan.

Van bijna alles is stamppot te maken.
B.v. broccolistamp met uitgebakken spekjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf soep maken, 1 pit voor nodig.
Aardappels koken, bakken e.d. Op 1 pit, vlees op de ander en daarbij een salade eten ofzo. Heb je toch alle 3 de dingen binnen :)
Je hebt van die diepvrieszakken bij de supermarkt hollandse mix, italiaanse mix e.d. Die zijn met stukjes groente, aardappel en stukjes vlees, deze kun je zelf aanvullen met eigen groente of eigen vlees e.d. Heb je maar 1 pit nodig.
meer ideeen nodig?? Ik heb er nog genoeg
Kip bakken, groente er door, kruiden als rosemarijn,thijm,peper,zout,knoflook e.d. er overheen, creme fraiche erover en daarnaast rijst koken. Ook 2 pits en prima maaltijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eiernoodles met kip

Zet pan water op. Zodra het kookt je noodles laten wellen.
In een andere pan bak je (gemarineerde) kip aan, met bijvoorbeeld wat paprika, bosui en paksoi.
De noodles die tegen die tijd gaar zijn uit het water halen, uitlekken en in je pan gooien. Dan iets van ketjap erbij.
Ik vind het zelf lekker om er dan half om half thaise sweet chilli saus en chicken marinade teriyaki bij te doen.
Is in een kwartiertje klaar en je hebt je vlees en groente, en noodles voor de vulling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Broodje hamburger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebakken aardappels met vlees en sla (of salade)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gegeven dat je salades niet hoeft te koken en de meeste toetjes ook niet, dan wel je ze van tevoren kunt klaarmaken, kun je met een beetje handigheid zelfs aan één pit genoeg hebben voor volwaardige en lekkere maaltijden.

Ik heb destijds heel veel gehad aan het kookboekje 'Eénpitskookkunst van Heleen van Haaften'. De kunst is meestal om eerst het vlees, veelal varkens- of kippenpoelet, te bakken om vervolgens de steeds kortere gaartijd benodigde ingrediënten toe te voegen. Maar ook van tevoren gegaard vlees, zoals gebraden gehakt en rook- en gekookte worst en eieren kunnen heel handig in een snelle en makkelijke keuken worden gebruikt.

Stamp- en stoofpotten zijn natuurlijk een hoofdstuk apart. Hete bliksem, rodekool met appel en spek, zuurkool en aardappelen met aubergine, ui en varkenspoelet vind ik zelfs moeilijk te maken met meerdere pitten en pannen.

Koken is leuk, ook als het low budget en simpel moet. :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Eénpitskookkunst is tweedehands zo her en der nog heel goed te verkrijgen voor een paar euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak op de ene pit een 'prutje' door stukjes vlees te bakken, verschillende grof gesneden groenten erbij te doen en even mee te bakken. Kruiden naar smaak erbij en (beet)gaar laten worden. Op de andere pit kook je piepers of rijst. Je kunt hiermee geweldig variëren door bijvoorbeeld vis te gebruiken of een vleesvervanger of (cashew)noten. Of je kiest eens voor een Mexicaanse variant en gebruikt gehakt, uien, paprika, champignons en pittige kruiden en serveert het met taco's. Kant en klare woksauzen zijn prima om je creaties een oosters tintje te geven. Rijst en kroepoek erbij en smullen maar! En verder zou ik zeggen: experimenteer er lustig op los, daardoor ontstaan vaak de lekkerste gerechten. Veel succes en eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Genoeg te varieren,
mijn favoriet is o.a. een aardappelstoofpotje, met knoflook, artisjok en bieslook in bouillon en een dot mosterd. Op het andere pitje kan je bijvoorbeeld een lekkere groentenburger maken, of iets anders waar je maar zin in hebt.
zoek ook een naar een 'campingkookboek' voor eenpansgerechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spaans potje; ( 4 pers);

! rode paprika,( in blokjes gesneden zonder zaadjes)
4 lenteuitjes of 2 sjalotjes, (in ringetjes gesneden)
250 g. chorizo of salami ( in blokjes gesneden van een stukje)
2 t. knoflook, ( pellen en heel fijn hakken)
olijven zonder pit,
450 gr. voorgekookte krieltjes,
2 el. olijfolie,
peper en zout,
100 gr. geraspte belegen kaas.

Verhit de olie in een koeken-/hapjespan, bak hierin de gehalveerde krieltjes 5 min.
Voeg paprika, ui, chorizo, knoflook en gehalveerde olijven toe en roerbak nog 3 min. Breng op smaak met peper en zout en bestrooi het gerecht met kaas. Leg evtl een deksel op de pan zodat de kaas licht smelt.
Lekker met stokbrood en groene salade.

Ook kan je een visminestrone maken als je van vis houdt.
Hiervoor verwarm je 1 blik tomaten-of minestronesoep.
Doe er soepgroenten bij en kook zachtjes 10 min.
Verdeel dan wat tilapia- of kabeljauwfilet in stukjes en verwarm die mee, ca. 3 min. Doe er dan kookroom, gezeefde tomaten uit een pakje, peper, zout en Italiaanse kruiden bij en warm goed door. serveer de soep bestrooid met geraspte kaas.
Lekker met ciabatta met tapenade.

Of; 2 gesnipperde uien, 1 rode paprika in stukken, 1 tomaat in stukken en pikante paprikapoeder in een braadpan met wat braadboter fruiten.
Kipfilet in stukken erbij doen en kippenbouillon van een tablet erbij.
Aan de kook brengen en ca. 15 min. laten garen. Neem de pan van het vuur, laat 1 miin. afkoelen en roer er creme fraiche door. Kruiden met peper en zout naar smaak.
Lekker met rijst en fijngesneden komkommer met creme fraiche bestrooid met wat paprikapoeder.
amc
13 jaar geleden
Chili con Carne
gehakt met groenten en bonen..twee pitten moet lukken..
kan zelfs nog wel op 1 pit bij elkaar..

pasteitjes met soep vooraf.. een pitje voor de ragout en een pitje voor de soep..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wokken (kan ook gewoon in een pot of pan)
vlees, vis, kip, scampi's, ... bakken, groentjes erbij doen en mee laten stoven tot ze beetgaar zijn, bijkruiden of sausje erbij. rijst of pasta in mee in de pan doen (je hebt tegenwoordig 'wokrijst" of "wokmie" of "wokspirelli') of apart rijs of zo koken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij heb maar 2pitten oke ik zou gewoon wokke met groeten en je aard en vlees alles kan er mee gedaan worden met een wok dus dan hou je maar 1 pit over