ravioli maken. kan dat ook gewoon met alleen kaas (geraspte en/of plakjes)?

mijn moeder heeft pasta gemaakt voor de lasagne, er was nog pasta over, ik wilde er wel wat van maken maken maar heb niet zo'n zin om er lange tijd in te steken (ik vind koken wel leuk hoor)i.v.b met huiswerk en vrije tijd. iemand een recept misschien? of alleen zeggen of dit dus met alleen kaas kan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (6)

volgens mij moet dat kunnen, hoewel wat pesto of tomatenpurree erbij het wel lekkerder maakt, denk ik
anneliez
13 jaar geleden
Er zijn geen vaste regels voor koken. Het enige dat telt, is of 't te eten / lekker is na bereiding. Kwestie van uitproberen en googlen als je recepten zoekt :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe er lekkere smeerkaas en ham tussen, pakjes maken en smullen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het toch over is zou ik het gewoon proberen en met alleen kaas lijkt me prima, die heb je in de winkel ook.
lekker: een soort kaassoufle maar dan van lasagna deeg (goed idee trouwens ga ik ook eens doen)
13 jaar geleden
Alles wat gaar is mag erin. Ik doe graag groenteprutje met smeerkaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nom .nom nom...
Je kunt er ook canneloni van maken. hierbij leg je in de lengte van het vel de vulling en maak er dan een rol van.Leg de rollen naast elkaar in een ovenschaal en strooi hier kaas over.
De vulling voor zowel ravioli als canneloni kan zijn;
(parma)ham,mozzarella, gedroogde tomaatjes, blaadjes basilicum en mascarpone.
Snijd de parmaham in repen, doe hier de vulling in en leg op de pasta. Voor de vulling alles heel fijnsnijden en de mozarella raspen.

Een vulling van ;
Monchou, geraspte Parmezaanse kaas,gehakte walnoten en pesto.

Een vulling van;
gemengde paddestoelen samen met knoflook heel fijn snijden en even aanfruiten in olie. Parmezaanse kaas en fijngehakte basilicum erdoor en zout en peper naar smaak.

Toegevoegd na 2 minuten:
Alleen met kaas kan natuurlijk ook, maar ik zou er persoonlijk wat gedroogde tomaatjes en wat italiaanse kruiden bij doen.
amc