Ik word misselijk van water. Wat kan ik hieraan doen?

Ze zeggen altijd: Water drinken is gezond!
En ik wil wel water drinken, maar ik word er kotsmisselijk van..
Ik drink alleen maar cola, terwijl daar super veel suiker in zit!
Hebben jullie een paar tips om toch water te leren drinken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
40.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaar. Goeie vraag.

Het beste antwoord

Drink je dat water direct uit de kraan? Daar is niets mis mee (kraanwater in Nederland is zuiverder dan flessenwater), maar je kunt eens proberen of je dezelfde reactie krijgt van ijskoud water: uit de koelkast, mét ijsblokjes.

Sommige mensen krijgen snel een kokhalsreflex van lauwe vloeistof.

Als het niet daaraan ligt maar aan het feit dat je duidelijk alleen zoete dranken gewend bent te drinken, kun je ook het volgende proberen: water met limonadesiroop gaan drinken, en daarbij steeds minder siroop gebruiken, tot je alleen nog water drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Als je er van moet kotsen dan is dat een reactie van je lichaam. Daar kunnen wij weinig aan veranderen.

Er zijn meer meiden die geen water drinken omdat ze het niet lusten.

Probeer in ieder geval van de cola af te stappen en ga vruchtendrankjes drinken of maak zelf shakes van fruit en stop die in flesjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leng het aan met een beetje ranja of roosvicé.
Doe dit elke week steeds minder erin.
Na een tijd kun je het smaakloos drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje bij beetje?
En dan aanvullen met siroop of water koken en dit laten afkoelen met een el honing en wat citroensap erdoor, erg lekker en gezond voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt waarschijnlijk niet misselijk van water, maar door het idee dat je misselijk zou kunnen worden. Heb je ooit meegemaakt dat je toevallig ziek werd, na het drinken van water, en dat je dat aan elkaar gekoppeld hebt?
Zo ken ik iemand die dacht dat ze hoofdpijn kreeg van het koekje dat ze kreeg nadat ze haar hoofd goed gestoten had. jaren later bedacht ze zich dat die hoofdpijn van het stoten was, niet van het koekje. Zoiets zou jij ook kunnen hebben
13 jaar geleden
ik heb hetzelfde, een heel naar, raar misselijk gevoel na het drinken van water...

Wat ik zelf doe is het aanlengen met wat groene ranja (is toevallig de enige die ik echt lekker vind)... En dan gebruik ik het liefste een koolzuurhoudend water... Dan drink je toch water maar lijkt het op een frisdrank...

Het zal niet ideaal zijn maar het lijkt me allicht beter dan cola en dergelijke...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die groene ranja vinden mijn kids ook geweldig.
Om bubbels te krijgen gebruiken wij de soda club.
Het heeft te maken met gewenning. Hoogstwaarschijnlijk heb jij niet van baby af aan leren water drinken.
Veel ouders geven hun kinderen ipv water, allerlei sapjes en aanmaaklimonade.

Je bent gewend geraakt aan vocht met een zoete smaak. Water is dat beslist niet!

Je kunt het leren drinken. Wanneer je heel erg dorst hebt, drink je een paar slokken water, dan wacht je even en drink je nog een paar slokken.

Ook kun je een paar druppels citroensap door je water doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik werd vroeger ook beroerd van water, maar de waterautomaat op ons bedrijf geeft ook warm water, sinds ik dat er bij meng, gaat het beter.
elke morgen op m'n nuchtere maag drink ik een glas lauw water, schijnt ook erg gezond te zijn voor de spijsvertering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zoveel alternatieve drankjes op waterbasis en met weinig suiker dat het niet moeilijk moet zijn om hier een oplossing voor te vinden. Doe net als de Chinezen en drink (groene) thee, de hele dag door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet misselijk wordt van cola en andere dranken dan zit die misselijkheid toch echt tussen je oren. Al die dranken bestaan namelijk voornamelijk uit water.

Probeer eens wat trucjes. Water met koolzuur vind ik zelf wat meer smaak hebben dan gewoon plat water maar probeer ook eens warm water. Dat smaakt heel anders dan koud water.

Stop in ieder geval met cola. Die zoete troep verpest met die overheersende colasmaak, zodat je domweg niets anders meer lekker kúnt vinden.

Toegevoegd na 43 minuten:
Verpest je smaak, bedoelde ik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan drink je er teveel van, lijkt mij.
Zelf denk ik dat water met wat vruchtensap (maar wel ZONDER toevoegingen zoals suiker) gewoon beter zijn. Daar zitten meer vitaminen in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg niet de indruk dat Ambertjepaard liters water drinkt waardoor het haar gaat tegenstaan. Vruchtensap bevat net zoveel suiker als frisdrank, zonder dat er suiker toegevoegd is. Als je het met water verdund lekker lekker vindt is dat misschien niet eens zo'n gekke tip. maar die vitamines, sporenelementen en vezels krijg je beter binnen als je fruit eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Vruchtensap bevat net zoveel suiker als frisdrank, zonder dat er suiker toegevoegd is."
Da's precies de reden dat je niet wilt dat ze er ook nog eens bietensuiker aan toevoeven... :). Als je gedestilleerd water zou drinken: daar zitten gewoon geen voedingsstoffen in. Volgens mij moet je daar niet teveel van drinken.
Ik moest na chemo ook water drinken om die giftige stoffen zo snel mogelijk uit mijn lichaam te laten verwijderen daardoor is mij lust naar water ook afgenomen.Ik drink nu sloten thee.Het fabeltje over veel water drinken zijn ze ook van terug gekomen trouwens.
Het is onzin om 2 liter water op een dag te moeten drinken tenzij je dat zelf prettig vind .Dat het gezond zou zijn is nog steeds niet bewezen en een fabel in levengebracht door gezondheidgoeroes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat misschien werkt is wennen aan water door iedere dag 2 glazen ranja drinken en dan iedere dag steeds een beetje minder erin te doen