Waarom voel ik minder effect bij 1 blikje redbull dan bij 2 koppen koffie?

Een blikje Red Bull heb ik zo achter de kiezen, maar wanneer ik twee koppen koffie achter elkaar drink heb ik daar meer moeite mee, ik voel dan na 1 kop al dat ik genoeg energie / caffeïne in mijn lijf heb..

Terwijl ze zeggen dat er in een blikje dezelfde hoeveelheid caffeïne zit dan in 2 tot 3 kopjes koffie..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik nu ook... en vroeg het me ook af +

Antwoorden (3)

Ik weet het niet zeker maar misschien komt het door de suiker dat je meer een korte boost krijgt zoals na het eten van een mars ofzo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens een warm blikje Bull versus twee koude koppen koffie!

Als dat bij jou het verschil maakt dan is het de temperatuur die het 'm doet. Maar er zijn allerlei factoren die uit maken bij de opname van cafeïne, dus 't kan ook wat anders zijn. Maar de temperatuur is natuurlijk weer wel een duidelijk verschil tussen de dranken.

Proost!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat denk ik dus ook, +! Maar ehm.. durf me niet te wagen aan een "lekker" kopje warme redbull.. Als jij t hebt geprobeerd mag je je ervaringen met me delen ;)
Dat is volgens mij pure suggestie. Ik tank rustig één à anderhalve liter koffie (zwart zonder suiker) per dag naar binnen, mezelf onbewust wijsmakend dat ik dat als stimulerend middel nodig heb. Doe ik dat eens een dag niet dan voel ik me eigenlijk niets anders. Misschien zelfs wel beter maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
keesvi, probeer je koffiegebruik af te bouwen, nu heb je nog geen probleem, maar die komt zeker.
je hele lichaam rekent nu iedere dag op de koffie, als je er een paar dagen, mischien iets langer mee zou stoppen, dan komt de reactie wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kweetut, Ed. Het begrip 'weekendmigraine' is me niet helemaal vreemd...