Het is de bekendste, dus mensen willen het toch wel betalen.

En Red Bull moet ergens het geld vandaan halen om:
1) Het Formule 1 team te kunnen laten rijden
2) De verschillende Red Bull evenementen te kunnen organiseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das onzin.. coca cola is ook niet zoveel duurder als andere cola merken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar Coca Cola heeft met Pepsi dan ook een directe concurrent waardoor ze zich zelf niet uit de markt kunnen prijzen.
Op de markt voor energydrinks heb je naast Red Bull alleen wat vage merken als Xi e.d.
Omdat die veel minder bekend zijn, betaal ik zelf, als ik al behoefte heb aan zo'n drankje (heb liever sterke koffie, maar goed) liever iets meer voor een merk dat goed bekend staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@stevebravo: echt waar? Misschien als je het met Pepsi (ook een typische merkcola) vergelijkt, maar niet als je het met de meer 'generieke' merken vergelijkt. Ik heb even de huidige Albert.nl-prijzen uitgezocht, alle prijzen voor een fles van 1,5 liter cola: Coca Cola: 1,49
Pepsi Cola: 1,27
AH Cola: 0,71

Andere antwoorden (3)

Bij red bull zal je ongetwijfeld voor de naam betalen maar dat zal centen werk zijn. Vaak heb je bij de duurdere producten wel dat er ook duurdere ingredienten in zitten en geen goedkope extracte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dezelfde reden dat Coca Cola zoveel duurder is dan supermarkthuismerkcola: mensen zijn bereid te betalen voor het merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles draait om geld in de wereld. Dus ook hier gaat het slechts om wat de gek ervoor betaald....